اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنگام سال تحویل انجام می‌شود

پخش زنده سخنان رهبری در مکان‌های گردشگری شیراز

مدیر امور زیارتی و گردشگری حوزه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز از پخش زنده سخنان آغاز سال مقام معظم رهبری در اماکن گردشگری این شهر خبر داد.

پخش زنده سخنان رهبری در مکان‌های گردشگری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد غریب‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت گردشگری و امور زیارتی چند سالی است راه‌اندازی شده است و بنا داریم که کار ما با میراث فرهنگی تزاحم نداشته و تمرکز آن بر زیباسازی و بسترسازی امور گردشگری باشد.

وی افزود: توجه به امور برنامه‌ریزی شهری در راستای حضور بهتر گردشگر و تعریف برنامه‌های استراتژیک برای جذب و نگهداشت بیشتر گردشگر در دستور کار مدیریت گردشگری است.

غریب‌زاده با اشاره به برگزاری 15 برنامه بین‌المللی و 40 برنامه ملی در حوزه گردشگری شهرداری شیراز اضافه کرد: جمعه بازار صنایع‌دستی در پارک بعثت از نیمه دوم اردیبشهت‌ماه سال آتی راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد نمایشگاه‌هایی مانند مسکوکات تاریخی، رادیوهای قدیمی و تمبر و راه‌اندازی چند موزه، دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد و افزود: برنامه‌های استقبال از نوروز با آموزش کارکنان فعال در کمپ‌ها و سایر بخش‌های شهرداری در حوزه الگوهای رفتاری و شیراز‌شناسی شروع شده است.

وی تصریح کرد: اجرای مراسم سال تحویل و برپایی سفره هفت سین در جوار گلزار شهدای گمنام، حرم سید علاالدین حسین (ع) و آرامگاه خواجه راز از جمله مراسم معنوی نوروز امسال است.

به گفته این مسئول، نقاره‌زنی و دعای سال تحویل، ارتباط با حرم‌های مطهر و استقبال از میهمانان نوروزی در ورودی‌های شهر از دیگر برنامه‌های شروع عید امسال است.

غریب‌زاده همچنین به برگزاری عصر شعر آیینی فاطمیه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری تورهایی از کمپ جنت، شهدا و زیباشهر در 9 محور تعریف شده برای بازدید از نقش رستم، پاسارگاد و سایر اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال ماکت پروژه‌های شهرداری و اماکن گردشگری برای معرفی اماکن کمتر معرفی شده ساخته می‌شود.

برگزاری نمایشگاه مکان‌های تاریخی شیراز به منظور معرفی بیشتر این اماکن، برپایی نمایشگاه میراث فرهنگ معنوی برای معرفی آداب و فرهنگ شیراز و طرح حکایت فرهنگ شهر با محوریت مشاعره دیگر مواردی بود که وی در ادامه برنامه‌های نوروز مدیریت گردشگری شهرداری به آن اشاره کرد.

غریب‌زاده همچنین از پرده‌خوانی حکایات سعدی و شاهنامه در ایام سال نو خبر داد و اظهار کرد: نقاره‌زنی، نقالی و برنامه‌های دیگری از این دست برای معرفی فرهنگ شیراز به هموطنان در دستور کار است.

استقرار راهنماهای تورهای گردشگری در مراکز گردشی و در اتوبوس‌هایی که از کمپ‌ها برای انتقال مسافران اختصاص یافته آخرین موردی بود که وی در این جلسه به آن اشاره کرد.

مشاور فرهنگی و گردشگری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز نیز در این جلسه گفت: یک مسافر، زائر یا گردشگر نوروزی در گام نخست شهروند موقت شهر ما است.

امیرحسین حکمت‌نیا افزود: باید حس دلدادگی و پر شدن مناسب اوقات گردشگر یا زائر را تا به آنجا برسانیم که تعلق خاطر به شهر میزبان در وی ایجاد شده و ماندگاری و تکرر سفر افزایش یابد.

انتهای پیام/2448/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول