اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

یک ابقا و 19 تغییر در فرمانداری‌های آذربایجان شرقی

تغییر و تحول در فرمانداری‌های آذربایجان‌شرقی توسط استاندار و معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی بعد از گذشت 133 روز با یک ابقا و 19 جابجایی انجام شد و آخرین تغییر در حوزه هوراند به بعد از تعطیلات عید موکول شد.

یک ابقا و 19 تغییر در فرمانداری‌های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید شبستری خیابانی معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ظهر امروز با سفر به شهرستان آذرشهر و شرکت در شورای اداری این شهرستان حیدر صادقی را به عنوان فرماندار جدید شهرستان آذرشهر معرفی کرد و از خدمات اسماعیل آذریان فرماندار سابق آذرشهر قدردانی کرد.

حیدر صادقی فرماندار جدید شهرستان آذرشهر

حیدر صادقی، متولد 1337 در شهرستان خلخال، دارای مدرک کارشناسی زمین‌شناسی است و پیش از این مسئولیت‌هایی همچون معاون فرمانداری خلخال، مسئول واگذاری معادن در اداره کل معادن و فلزات، بخشدار صوفیان و کارشناس دفتر فنی و حوادث غیرمترقبه را بر عهده داشته است.

شهرستان آذرشهر با وسعت 840 کیلومتر مربع (1.8 درصد مساحت استان) در 30 کیلومتری تبریز واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا 1340 متر می‌باشد. این شهرستان از سمت شمال و شرق با شهرستان اسکو، از سمت غرب با دریاچه ارومیه و از سمت جنوب با شهرستان عجب‌شیر هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان آذرشهر دارای سه بخش به نام‌های حومه (شامل دهستان‌های شیرامین، قبله‌داغی، ینگجه و قاضی‌جهان)، ممقان (شامل دهستان شهرک) و گوگان (شامل دهستان‌های تیمورلو و دستجرد)، چهار نقطه شهری به نام‌های ممقان، آذرشهر، تیمورلو و گوگان و 46 آبادی می‌باشد.

یک ابقا 19 تغییر و یک فرماندار بعد از حل مشکل وزارت کشور

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی 13 آبان امسال با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور کلیددار استان آذربایجان شرقی شد.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نخستین تغییرات در فرمانداران آذربایجان‌شرقی را از تبریز شهر اولین‌ها آغاز کرد و رحیم شهرتی‌فر را طی حکمی در بیست و یکم دی ماه به عنوان فرماندار شهرستان تبریز منصوب کرد تا تغییرات فرمانداران آذربایجان شرقی کلید بخورد.

استاندار آذربایجان شرقی بعد از آن حسن یحیوی را به عنوان فرماندار هریس، علی وفادار را به عنوان فرماندار ورزقان و ظفر محمدی را به عنوان فرماندار مراغه و مرتضی علیخانی را به عنوان فرماندار شهرستان اسکو، اسماعیل حیدری آزاد را به عنوان فرماندار ویژه شهرستان میانه، تقی کرمی را به عنوان فرماندار ویژه شهرستان مرند و زاهد محمودی را به عنوان فرماندار شهرستان جلفا معرفی، سید محمد عابدی را به عنوان فرماندار سراب، سعید کاشانی را به عنوان فرماندار شبستر و یدالله قاری‌زاده را به عنوان فرماندار شهرستان بستان‌آباد معرفی کرده و رضا صدیقی را فرماندار شهرستان اهر در سمت خود ابقا کرده بود و ولی فرج‌اللهی به عنوان فرماندار شهرستان بناب و جهانگیر اسکندرزاده را به عنوان فرماندار جدید ملکان، حسن مستفید را به عنوان فرماندار هشترود، علی بدر شکوهی را فرماندار چاراویماق، فریدون بابایی را به عنوان فرماندار کلیبر، ابراهیم طاهری را به عنوان فرماندار عجب‌شیر و حیدر صادقی را به عنوان فرماندار آذرشهر معرفی کرد.

بدین ترتیب از 21 فرمانداری استان آذربایجان ‌شرقی اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی 19 فرمانداری را تغییر و در یک فرمانداری ابقا کرده است و طبق شنیده‌ها تغییر یا ابقا فرمانداری هوراند به بعد از عید موکول شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیست و یکم اسفند در مراسم تودیع و معارفه فرماندار بستان‌آباد با بیان اینکه نباید کاری را که امکان‌پذیر نیست به مردم وعده دهیم، گفت: متاسفانه در این استان وعده ایجاد سه شهرستان را داده‌اند که امروز هیچ مصوبه‌ای در این رابطه در دولت وجود ندارد.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از این یکی از معیارهای دولت دکتر روحانی را در انتخاب فرمانداران، داشتن تجربه و سابقه لازم در مجموعه وزارت کشور اعلام کرده بود.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول