اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه قزوین:

ظرفیت میزبانی 40 هزار قزوینی در مناطق عملیاتی جنوب وجود دارد

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان قزوین گفت: ظرفیت میزبانی بیش از 40 هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور وجود دارد اما به دلیل مشکلات مالی فقط می‌توانیم 20 هزار نفر را اعزام کنیم.

ظرفیت میزبانی 40 هزار قزوینی در مناطق عملیاتی جنوب وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس برزگر ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک دهه مبارزه با دشمنان نظام که هشت سال آن جنگ تحمیلی و دو سال دیگر در کردستان انجام شد را شاهد بودیم.

وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست در دست هم داده بودند تا این نظام را نابود کرده و خودشان مانند سابق بتوانند بر ملت ایران حکومت کنند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان قزوین اضافه کرد: به فضل الهی تمام دنیا شاهد پیروزی غرورآفرین ملت ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بودند که این پیروزی در واقع پیروزی اسلام بر کفر بود.

برزگر ابراهیمی ادامه داد: پس از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر جنگ تحمیلی دشمنان، چند سالی است اعزام کاروان راهیان نور که یکی از عملیات‌های بزرگ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود در سطح کشور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: سفر به سرزمین‌های نور در قالب کاروان‌های راهیان نور موجب آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان که دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند، می‌شود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان قزوین تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های خوبی که در این سفرها اجرا می‌شود هر ساله شاهد افزایش استقبال مردم برای حضور در سرزمین‌های نور هستیم که جای خرسندی است.

برزگر ابراهیمی بیان کرد: استقبال مردم در سال جاری نیز بسیار خوب بود اما به دلیل مشکلاتی که در ایاب و ذهاب وجود داشت موفق نشدیم پاسخگوی همه متقاضیان باشیم.

وی ابراز کرد: در حال حاضر با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده بود ظرفیت میزبانی بیش از 40 هزار نفر را در استان خوزستان و مناطق عملیاتی جنوب داریم اما به دلیل مشکلاتی که با آن درگیر هستیم فقط 20 هزار نفر اعزام می‌شوند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان قزوین گفت: در حال حاضر 6 مدرسه و یک پادگان برای اسکان زائران قزوینی در نظر گرفته شده که با تمام تجهیزات آماده ارائه خدمات هستند.

برزگر ابراهیمی اظهار کرد: برخی از ادارات و سازمان‌های دولتی در زمینه همکاری با ستاد راهیان نور برای اعزام متقاضیان سفر به سرزمین‌های نور عملکرد منفی داشتند که اسامی این ادارات و سازمان‌ها پس از جمع‌بندی به مردم اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 هزار دانشجو از استان قزوین به سرزمین‌های نور اعزام شدند، عنوان کرد: دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه آزاد واحد قزوین و واحد تاکستان همکاری بسیار خوبی با ستاد راهیان نور داشتند که جای قدردانی است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان قزوین تصریح کرد: پنج هزار دانش‌آموز نیز از این استان اعزام شدند که در حال حاضر اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به پایان رسیده است.

برزگر ابراهیمی گفت: با توجه به مشکلات مالی که آموزش و پرورش با آن روبه‌رو بود 100 درصد هزینه‌های اعزام دانش‌آموزان را سپاه استان قزوین متقبل شد.

وی با اشاره به اینکه اعزام متقاضیان سفر به راهیان نور در قالب کاروان‌های محلات از 28 اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: 10 هزار نفر در قالب محلات و 2 هزار نفر نیز به صورت خودجوش به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان قزوین افزود: همه مردم این استان در صورت تمایل می‌توانند با خانواده‌های خود در این سفر حضور پیدا کنند و سپاه آماده ارائه خدمات به این افراد در استان قزوین و اهواز است.

برزگر ابراهیمی اضافه کرد: افرادی که به صورت خودجوش در این سفر حضور پیدا می‌کنند هزینه ایاب و ذهاب را خودشان پرداخت می‌کنند اما از نظر امکانات اسکان و پذیرایی، سپاه استان قزوین آماده ارائه محل اسکان و پذیرایی از این افراد است.

وی یادآور شد: برای پذیرایی از زائران سرزمین‌های نور در اردوگاه اختصاصی استان قزوین محدودیت زمانی نداریم اما بقیه مکان‌های اسکان که سپاه این استان اجاره کرده است باید تا 13 فروردین 93 تخلیه شود.

انتهای پیام/77010/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول