اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

شهرداری اردبیل پروژه‌های خود را عمرانی مشارکتی اجرا کند

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: بهتر است شهرداری اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی خدماتی خود را بر مبنای عمرانی مشارکتی تعریف کرده و اجرایی کند.

شهرداری اردبیل پروژه‌های خود را عمرانی مشارکتی اجرا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سلیمانی صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری با اولویت تقاطع‌های غیرهمسطح در اردبیل اظهار داشت: به دور از نگاه جانبدارانه بنده معتقدم در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف بایستی صرفه و صلاح شهر مد‌نظر قرار گیرد و قرارداد نیز به نحوی شفاف و روشن بسته شود تا خبر و مشکلی در اجرای پروژه‌ها و یا تاخیر در عملیات اجرایی آنها به وجود نیاید.

وی عنوان کرد: این کار سختی نیست که ما جامع و با در نظر گرفتن ضوابط مالی و اجرایی با پیمانکاران وارد مذاکره شویم و بدون اینکه آنها پیش شرطی را در نظر بگیرند شهرداری به عنوان کارفرما حق و حقوق مردم را رعایت کرده و در اولویت قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود شهرداری در اجرای پروژه‌های مشارکتی با سرمایه‌گذاران تمام جوانب امر را در نظر گرفته و آنها را بیشتر با رویه عمرانی مشارکتی اجرایی و عملیاتی کند چرا که شهرداری تهران بسیاری از پروژه‌های خود را بر همین اساس اجرایی کرده است.

سلیمانی افزود: شهرداری توان پرداخت 100 میلیارد تومان رقم تعیین شده قرار‌داد خاتم‌الانبیا را ندارد و حتی به تامین نصف این مبلغ نیز قادر نیست که با این شرایط باید به نحوی کارهای اجرایی انجام شود تا خارج از قواعد و ضوابط انعقاد قراردادی صورت نگیرد.

وی با اشاره به تعطیلی پروژه کمربندی سوم اردبیل به دلیل مهیا نبودن شرایط مالی تصریح کرد: عملیاتی کردن تقاطع‌های غیرهمسطح و پل‌ها مانند پروژه راه‌سازی نیست که به خاطر تامین نشدن اعتبار آن را به تاخیر بیندازیم و یا در اجرای آن تعلل کنیم که بهتر است در این زمینه شهرداری در اولویت اول طرح‌های خود را عمرانی مشارکتی اجرا کند و در کنار آن اجرای سه پروژه را در سال آینده به یک پیمانکار واگذار نکند.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل یادآور شد: از نظر عقل و منطق صحیح نیست که سه پروژه به یک پیمانکار داده شود چرا که ایجاد مشکل در اجرای یک پروژه به سایر پروژه‌ها نیز سرایت خواهد کرد و از همین رو بهتر است شهرداری اردبیل پل‌های قدس، دارو‌پخش و آقاباقر را به سه پیمانکار متفاوت واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: ما تجربه خوبی را در همکاری با قرارگاه خاتم‌الانبیا داریم به طوری که سه پل روگذر اردبیل را در گذشته این مجموعه قوی و به شایستگی اجرا کرده و به نظر می‌رسد تعامل با این مجموعه می‌تواند به نفع ما باشد.

محمد اصلانیان گفت: اگر ضعفی نیز در اجرای پروژه‌ها وجود دارد باید این ضعف را به شکل صحیح و درست و با تعامل واقعی برطرف کنیم و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا از سال آینده این پل‌ها که نیاز اصلی شهر و در کاهش بار ترافیکی موثر است، عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ما از قرارگاه خاتم‌الانبیا در سفر و مذاکره با مسئولان آن خواستیم تا در اردبیل اجرای پروژه‌ها را عهده‌دار شوند وگرنه در این بین خواهش و التماسی از سوی آنها مطرح نیست.

اسفندیار هوشیار افزود: ما باید با تعامل و همکاری بیشتر اجرای این پروژه‌ها را به این موسسه در صورت مساعد بودن شرایط و رضایت طرفین واگذار کنیم چرا که موسسه خاتم‌الانبیا یک موسسه قوی در حوزه عمرانی و اجرایی است.

وی ادامه داد: در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم تا حیثیت قرارگاه و همچنین شهرداری در اجرای این پروژه فدای برخی از مشکلات مالی و اعتباری نشود و بهتر است در این زمینه روی توانمندی‌های مجموعه حساب ویژه‌ای باز کنیم.

علی هدایتی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز گفت: شهرداری توان پرداخت رقم پیش پرداخت اجرای این پروژه‌ها را به شکل کامل ندارد و توقع این است که بدون تاخیر و تعلل کارهای اجرایی انجام شده و فرصت و وقت در این باب از دست نرود چرا که اگر نیاز به چانه‌زنی و تعامل است بهتر اینکه این کار سریع‌تر انجام شود.

زکی‌الله خوشبخت دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با بیان اینکه در اجرای این پروژه نباید تاخیر و تعللی به وجود آید و مدیریت زمان از دست برود، تاکید کرد: بنده معتقدم که در اجرای این پروژه باید ضمانت اجرایی و تعهدآور بیشتر مدنظر باشد و قبل از 20 فروردین تعیین تکلیف نهایی در این زمینه انجام شود و اگر قرار است با قرارگاه خاتم‌الانبیا در اجرای پروژه‌ها وارد مذاکره شویم بهتر است این کار با قوت و قدرت اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول