اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده خبر داد

اجرای طرح «سوگواره یاس نبوی» در 12 بقعه متبرکه خدابنده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از اجرای طرح «سوگواره یاس نبوی» در 12 بقعه متبرکه شهرستان خدابنده خبر داد.

اجرای طرح «سوگواره یاس نبوی» در 12 بقعه متبرکه خدابنده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی ظهر امروز در جلسه توجیهی طرح «سوگواره یاس نبوی» اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده همزمان با سراسر کشور اقدام به اجرای این طرح در بقاع متبرکه شهرستان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح «سوگواره یاس نبوی» به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود، بیان کرد: طراوت‌بخشی و تقویت ایمان عمومی جامعه محبت‌افزایی و معرفت‌افزایی نسبت به اهل بیت، ترویج الگوپذیری از حضرت زهرا (س) و تبلیغ سیره ایشان به عنوان الگویی جهانی برای بشریت از اهداف کلان مدنظر در اجرای این طرح سراسری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی در قالب طرح «سوگواره یاس نبوی» اجرایی می‌شود، توضیح داد: اقامه عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز، خطبه‌خوانی خطبه فدکیه، شعرخوانی آیینی، و حضور دسته‌های عزاداری در بقاع متبرکه از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برای این سوگواره پیش‌بینی شده است.

این مسئول همچنین به برپایی غرفه مشاوره برای پاسخگویی به سوالات شرعی گردشگران مذهبی اشاره داشت و بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب طرح سوگواره یاس نبوی اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه از واکاوی خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) نیز در قالب طرح سوگواره یاس نبوی خبر داد و اظهار داشت: کتابچه مربوط به این خطبه امسال نیز در بین گردشگران توزیع خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال سوگواره یاس نبوی» در 12 بقعه متبرکه شهرستان خدابنده اجرا خواهد شد، اضافه کرد: اجرای این طرح از نهم فروردین سال آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/73005/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول