اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهدشت:

ولایت‌مداری مهمترین درس در مکتب فاطمی است

امام جمعه کوهدشت بر لزوم ترویج سیره فاطمی و جلب نگاه مردم به زندگی حضرت زهرا (س) تاکید کرد و گفت: ولایت‌مداری مهمترین درس در مکتب فاطمی است.

ولایت‌مداری مهمترین درس در مکتب فاطمی است

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی صبح امروز در جمع عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع شهر پلدختر ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد اخلاقی، عبادی و سیاسی الگو و اسوه زنان مسلمان است. گوهری که تاکنون ابعاد مختلف شخصیتی وی شناخته نشده است که نیاز جامعه امروز شناخت ایشان است.

وی تصریح کرد: زهرای مرضیه (س) تجلی تمام قامت آموزه‌های پیامبر اسلام (ص) است و شخصیت والای زهرای بتول و کوثر رسول نه به این خاطر که دختر رسول اکرم (ص) است، بلکه به عنوان یک انسان کامل و شخصیت برجسته که قبل از خلقت آدم مورد آزمایش قرار گرفته بود، باید شناسانده شود.

امام جمعه کوهدشت با بیان اینکه حضرت زهرا (س) تجلی مکارم فضایل انسانی و الهی است، افزود: زهرای مرضیه (س) الگویی برای زندگی متعالی در ابعاد مادی و معنوی است که فراتر از محور هستى و انگیزه خلقت عالم اعم از آسمان و زمین بود.

حجت‌الاسلام طهماسبی با بیان اینکه الگوبرداری از سبک زندگی معصومین (ع) در زمینه‌های مختلف می‌تواند چون چراغی فروزان موجبات هدایت و سعادت شیعیان را فراهم کند، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین مدافع امامت و ولایت و محور اصلی اهل بیت (س) و دارای مقام عصمت است.

وی درخشش حضرت زهرای مرضیه (س) را به خاطر وجود تواضع و فروتنی دانست و افزود: این بانوی بزرگ اسلام  فرزند خدیجه است که ثروت و آبرویش را برای خدا هزینه کرد و در دامان و پستان پاک خدیجه شیر نوشید.

امام جمعه کوهدشت گفت: فاطمه پیونددهنده و نقطه وصل مقام رسالت، امامت و ولایت است و ولایت‌مداری محور آفرینش بوده و حضرت زهرا (س) به پاس دفاع از حق ولایت ایستادگی کرد.

وی افزود: نعمت ولایت موجب ساماندهی نیروها می‌شود و کلید همه قفل‌هاست و حافظ و نگهدارنده و سرپرست جامعه است و این رکن رکین انقلاب است که مانع تفرقه بین مردم می‌شود.

امام جمعه کوهدشت به حدیثی نبوی اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند که هرکس حضرت فاطمه (س) را بیازارد مرا آزرده و هرکس او را خوشحال کند، مرا شاد کرده است، زیرا آن حضرت منبع فیض الهی بود.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س)  نوباوه رسالت، عصاره انسانیت، همسر و همسنگ ولایت و سرچشمه مهر و عطوفت و معنویت و مادر پرچمدار قیام عاشورا بود.

حجت‌الاسلام طهماسبی همسرداری حضرت فاطمه (س) را بهترین الگو برای زنان مسلمان دانست و افزود: شیوه رفتار با همسر برای یک زن به قدری مهم است که حضرت علی (ع) می‌فرماید، جهاد زن خوب شوهرداری کردن است.

امام جمعه کوهدشت تصریح کرد: حضرت زهرا (س) دختری نمونه و بی‌همتا برای پیامبر گرامی اسلام‌(ص)، همسری فداکار برای امیر‌المومنین علی‌(ع) و مادری دلسوز برای امام حسن(ع) و امام حسین‌(ع) و دیگر فرزندان خود بود و توانست در هر سه نقش سرمشق ماندگار برای بشریت باشد.

وی الگو‌گیری از زندگی حضرت فاطمه (س) را راه سعادت بشر دانست و گفت: سیره زندگانی حضرت فاطمه (س) بهترین سبک زندگی است و این بانوی بزرگ اسلام کوثر عظیمی است که هر کسی به قدر توان و گنجایش خود می‌تواند ایشان را الگوی عملی خود قرار دهد.

امام جمعه کوهدشت گفت: با توجه به سوگواری امام زمان (عج) در ایام شهادت حضرت زهرا بنابراین عزاداری برای بی‌بی دو عالم  نباید فراموش شود.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول