اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

انتخاب مدیرکل ارشاد کرمان به اندازه انتخاب یک وزیر و احداث چند کارخانه انرژی گرفت

استاندار کرمان گفت: قصه بلند انتخاب مدیرکل ارشاد کرمان به اندازه انتخاب یک وزیر و احداث چند کارخانه انرژی گرفته است.

انتخاب مدیرکل ارشاد کرمان به اندازه انتخاب یک وزیر و احداث چند کارخانه انرژی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: قصه بلند انتخاب مدیرکل ارشاد کرمان به اندازه انتخاب یک وزیر و احداث چند کارخانه انرژی گرفته است.

وی بیان داشت: در این مدت 10 نفر برای مدیریت ارشاد کرمان معرفی شدند و با آنها صحبت کردیم که باید از همه آنها قدردانی شود و امروز سرنوشت این بود که فرشید فلاح این مسئولیت را به عهده گیرد.

رزم‌حسینی افزود: شاید افرادی که برای این مسئولیت انتخاب نشدند، خوش‌شانس بوده باشند که این مسئولیت حساس را به عهده نگرفتند.

این مقام مسئول با اشاره به سخن امام جمعه موقت کرمان که اصولگرا و اصلاح‌طلب از حضور فرشید فلاح خوشحال هستند، گفت: هدف دولت این است که در مسیری حرکت کند که تعامل سازنده میان همه وجود داشته باشد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: ‌در سند چشم‌انداز 1404 مشخص شده که جمهوری اسلامی ایران باید در میان 36 کشور منطقه، قدرت اول فرهنگی، علمی، اقتصادی و ‌... باشد و دولت تدبیر و امید نیز قصد دارد تا در این مسیر حرکت کند.

وی خاطر نشان کرد: در این راه باید تعامل سازنده‌ای با دنیا داشت و طی هشت ماه گذشته از کار دولت یازدهم فضای بین‌المللی آرامی با دنیا و در داخل کشور به وجود آمده است.

استاندار کرمان اذعان داشت: دولت کنونی قانون‌گرا، عقل‌گرا و ولایت‌گرا است و تردیدی در آن وجود ندارد و قصد دارد تا در مسیر توسعه آبادانی فرهنگی و اجتماعی سراسر کشور قدم بردارد.

رزم‌حسینی با طرح این سئوال که چرا رهبری هنوز باید دغدغه فرهنگی داشته باشند، ابراز داشت: در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مقرر شد تا دانشگاهیان کرمان سندی را به منظور ارتقای سطح عمومی فرهنگ استان کرمان تهیه کنند.

وی ابراز داشت: البته این سند باید عملیاتی و اجرایی باشد، آن چه از دل این سند بیرون می‌آید، پروژه‌های فرهنگی قابل اجرا است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: با تحقق این سند و اجرای موفقیت‌آمیز آن در کرمان می‌توانیم به کل کشور آن را تعمیم دهیم.

وی با توصیه به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیازمند یک فرهنگ است تا مسیرهای رسیدن به این مسئله مهم را بدانیم.

رزم‌حسینی گفت: نباید دنبال این باشیم که فرهنگ را دولتی کنیم، با فرهنگ مدبرانه و تعامل با بخش‌های مختلف می‌توان فرهنگ را محقق کرد.

استاندار کرمان اذعان داشت: از کارهای ماندگاری که احمد سعیدی در استان کرمان انجام داد و جای قدردانی دارد، احداث تالار بزرگ کرمان است که مدیرکل جدید ارشاد باید آن را دنبال کند تا به نتیجه نهایی برسد.

وی بیان داشت: در آیین افتتاح تالار بزرگ کرمان از حضور سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد اسلامی و احمد سعیدی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دعوت به عمل آید.

رزم‌حسینی افزود: تغییرات طبیعی و بدیهی است، همه ما اعضای خانواده انقلاب هستیم، تمام کارهای اقتصادی در ذات خود اثر فرهنگی دارند.

وی ابراز داشت: فرهنگ و اقتصاد به هم تنیده هستند و با فرهنگ‌سازی برای توسعه اقتصاد جلو برویم.

انتهای پیام‌/80017/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول