اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لشگری با لشکر ‌ملی بر فراز سکوی جام‌جهانی کشتی

احسان لشگری کشتی‌گیر نام آشنای قزوینی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان با افتخارآفرینی دوباره به همراه تیم ملی بر سکوی قهرمانی مسابقات جام جهانی ایستاد.

لشگری با لشکر ‌ملی بر فراز سکوی جام‌جهانی کشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، لشگری که به تازگی از بند مصدومیت رها شده بود و در مدت اخیر در اردوهای آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان هم نتوانسته بود تمرینات منظم و مرتبی را پشت سر بگذارد، با وجود تمام این مسائل به خوبی در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد تیم ملی کشورمان را در وزن 86 کیلوگرم همراهی کرد و در پایان با ارائه کشتی‌های جذاب و درخور توجه به همراه تیم ملی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را برای دومین سال متوالی از آن خود کرد.

احسان لشگری در حالی این عنوان ارزشمند را به دست آورد که صبح امروز در دیدار پایانی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد که در شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار می‌شد، موفق شد با نتیجه 2 بر یک حریف قدرتمند خود از کشور روسیه را از پیش رو بردارد.

لشگری در وقت نخست این دیدار مقابل حریف روسی خود با نتیجه یک بر صفر عقب افتاد، اما در وقت اضافه دوم موفق شد دو امتیاز ارزشمند را به دست آورد و ضمن پیروزی ارزشمند خود سه امتیاز تیمی را برای تیم ملی کشتی کشورمان به ارمغان آورد.

اما احسان در رقابت‌های امسال جام جهانی کشتی آزاد بزرگسالان جهان برای تیم ملی کشورمان در چهار دیدار مقابل رقیبان خود به میدان رفت که در پایان موفق شد سه پیروزی و تنها یک شکست ناباورانه را در کارنامه خود به ثبت برساند.

لشگری در دیدار نخست خود در این مسابقات ابتدا مقابل واهه تامرازیان از کشور ارمنستان قرار گرفت و موفق شد این حریف را با نتیجه قاطع و قدرتمندانه 10 بر صفر پشت سر بگذارد و نخستین پیروزی خود را در این رقابت‌ها تصاحب کند.

وی در دیدار دوم خود با صلاحدید کادر فنی استراحت کرد و مقابل حریف ترکیه‌ای خود حاضر نشد تا بتواند نیروی خود را برای کشتی مقابل رقیب آمریکایی صرف کند.

لشگری در دیدار سوم خود مقابل کلینتون فاستر از کشور میزبان قرار گرفت و در حالی که کمتر کسی انتظار شکست وی را داشت، در پایان ناباورانه مقابل این حریف تن به شکست داد.

این ملی پوش شایسته در وقت نخست با نتیجه 5 بر 3 از حریف آمریکایی خود عقب افتاد، اما در آغاز وقت دوم این بازی موفق شد با ارائه یک زیر خم زیبا بازی را به تساوی بکشاند.

در حالی که تنها 20 ثانیه به انتهای این دیدار وقت باقی مانده بود، لشگری در یک لحظه دچار اشتباه شد و دو امتیاز باد آورده را به حریف خود واگذار کرد تا در پایان با نتیجه 7 بر 5 یک شکست غیرمنتظره در وزن 86 کیلوگرم این مسابقات رقم بخورد.

اما این کشتی‌گیر پرآوازه کشورمان در دیدار آخر خود مقابل پادان کومار از کشور هند قرار گرفت و در پایان موفق شد با نتیجه ارزشمند 10 بر صفر به پیروزی دست یابد تا روحیه از دست رفته خود را باز یابد، روحیه‌ای که در دیدار مقابل حریف قدرتمند روسیه‌ای در دیدار فینال موجب پیروزی وی شد.

رضا طاهرزادگان دبیر هیئت کشتی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: قبل از آغاز مسابقات جام جهانی هم انتظار می‌رفت که احسان لشگری بتواند کشتی‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارد و عنوان قهرمانی جهان را به همراه تیم ملی کشتی کشورمان از آن خود کند.

وی با اشاره به اینکه لشگری یکبار دیگر با کسب این مدال ارزشمند شایستگی‌های خود را نمایان کرد، افزود: خوشبختانه حضور این قهرمان ارزنده در تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان در سال‌های اخیر موجب شده تا کشتی استان قزوین به خاطر داشتن چنین قهرمانی به خود ببالد.

دبیر هیئت کشتی استان قزوین عنوان کرد: حضور رضا لایق مربی قزوینی در کنار احسان لشگری در تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان در دو سه سال اخیر موجب شده است تا ورزش کشتی این استان در میان دیگر قطب‌های کشتی کشور از جمله مازندران سربلند باشد که این امر مایه افتخار برای این رشته ورزشی در قزوین محسوب می‌شود.

لشگری کشتی‌گیر مطرح قزوینی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان عنوان قهرمانی مسابقات جام جهانی 2013 تهران و دو مدال برنز رقابت‌های المپیک 2012 لندن و 2013 بوداپست مجارستان را در کارنامه دوران ورزشی خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/77004/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول