اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و امور اجتماعی لرستان:

بیش از 2 هزار تعاونی فعال در لرستان مشغول به فعالیت هستند

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان گفت: ۲۶۰۰ تعاونی فعال در لرستان مشغول به فعالیت هستند.

بیش از 2 هزار تعاونی فعال در لرستان مشغول به فعالیت هستند

  به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حامد ویس‌کرمی صبح امروز در هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: با احتساب تعاونی‌های مسکن و سهام عدالت، یک میلیون و 300 هزار نفر به صورت مستقیم عضو تعاونی‌ها در لرستان هستند.

وی افزود: بیش از 25 هزار نفر جمعیت استان لرستان در حوزه تعاونی‌ها به صورت مستقیم اشتغال به کار دارند.

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: 970 تعاونی در حوزه صنعت و معدن در لرستان مشغول به فعالیت هستند که 648 تعاونی کشاورزی در این استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان گفت: 4950 نفر در حوزه تعاونی‌های کشاورزی به صورت مستقیم و عملی مشغول به کار هستند که مابقی این افراد در حوزه‌های خدمات، تعاونی‌های مصرف و غیره در حال فعالیت هستند.

ویس‌کرمی با اشاره به اینکه لرستان علیرغم همه تنگناها و شرایط فعلی اقتصادی کشور در سال‌های اخیر موفق بوده است، گفت: عملکرد استان لرستان مطلوب است ولی باید برای رسیدن به ایده‌آل تلاش‌های زیادی کنیم.

ویس‌کرمی اظهار کرد: تعاون واژه‌ای است که در تعالیم دینی و قرآن بعنوان مقدس‌ترین مقدسات عالم هستی به صورت عام تاکید شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر نقش 25 درصدی تعاونی‌های اقتصادی کشور تاکید فرمودند، این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

این مسئول اذعان کرد: سرمایه‌های کوچک در کنار هم قرار می‌گیرند و در قالب تعاونی‌ها به یک فعالیت اقتصادی کلان و سرمایه بزرگ می‌پردازند که همین سرمایه‌های بزرگ است که زمینه اشتغال را برای جوانان ایجاد می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان گفت: با یک سرمایه ناچیز هیچکس نمی‌تواند به تنهایی کارهای بزرگی انجام دهد و اگر انجام دهد منجر به شکست می‌شود اما اگر در قالب تعاونی‌ها این فعالیت‌ها انجام شود زمینه اشتغال افراد مشارکت‌جو را ایجاد می‌کند.

ویس‌کرمی افزود: ایجاد تعاونی‌ها جلوگیری از ثروت در دست افراد خاصی است و این مقوله در حوزه تعاون توجه زیادی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تعاونی‌ها تقویت شوند می‌توانند به همبستگی سیاسی و اقتصادی کشور خدمت کنند.

این مسئول یادآور شد: تعاون پیوند ناگسستنی با حوزه‌های اجتماعی، اخلاق و سیاست دارد.

ویس‌کرمی اظهار کرد: تعاونی‌ها امروز در صف اول مقاومت در عرصه اقتصاد مقاومتی قرار دارند لذا مشارکت مردم در اقتصاد کشور می‌تواند در اقتصاد مقاومتی تاثیر زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/85001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول