اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پژوهشکده نانو فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان:

وزارت علوم با تأسیس پژوهشکده نانو دانشگاه صنعتی اصفهان موافقت کرد

سرپرست پژوهشکده نانو فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با تصویب نهایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تأسیس پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان مورد موافقت قطعی (تقاضا محور) قرار گرفت.

وزارت علوم با تأسیس پژوهشکده نانو دانشگاه صنعتی اصفهان موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سرپرست پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: این پژوهشکده که از سال 1388 فعالیت خود را در این دانشگاه آغاز نموده، اخیراً و با تأیید کمیته تخصصی پژوهشی و تصویب کمیته هماهنگی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موافقت قطعی (تقاضا محور) خود را بدست آورد.

محسن دوازده‌امامی افزود: این پژوهشکده شامل سه گروه پژوهشی پوشش‌های نانو الیاف و نانو فیلترها، نانو پوشش‌های پیشرفته مقاوم و عایق و پوشش‌های نانو ساختار و کامپوزیتی است.

وی با اشاره به اهداف تأسیس پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان، اهمیت و اثرگذاری نانو فناوری در جامعه، ایجاد بستر مناسب به منظور اجرای پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی مرتبط با فناوری نانو و تلاش در جهت تولید علم و پژوهش در مرزهای دانش و انتشار نتایج به صورت مقالات علمی و ثبت اختراع (Patent) را از جمله اهداف تأسیس این پژوهشکده عنوان کرد.

دوازده‌امامی تصریح کرد: همکاری با مرکز محاسباتی پیشرفته دانشگاه جهت انجام محاسبات و شبیه‌سازی در زمینه نانو فناوری و مواد پیشرفته، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تدوین نقشه جامع نانو فناوری استان از دیگر اهداف ایجاد پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان است.

بدین ترتیب با این مصوبه، هم اینک دانشگاه صنعتی اصفهان از پنج پژوهشکده با موافقت قطعی شامل پژوهشکده‌های علوم و فناوری زیر دریا، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، فولاد، آب و فاضلاب و نانو فناوری و مواد پیشرفته و سه پژوهشکده با موافقت اصولی شامل پژوهشکده‌های زیست فناوری و مهندسی زیستی، حمل و نقل و برق و الکترونیک هوانوردی (اویونیک) برخوردار است.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول