اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز

طرح «نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار» هشت ساله ‌شد

طرح «نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار» وارد هشتمین سال خود می‌شود و این در حالی است که برای بسیاری از اقشار و اصناف مختلف در شهر تبریز خیابانی نامگذاری شده است.

طرح «نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار» هشت ساله ‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، طرح «نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار» وارد هشتمین سال خود می‌شود و این در حالی است که برای بسیاری از اقشار و اصناف مختلف در شهر تبریز خیابانی نامگذاری شده است. از خیابان استاندارد گرفته تا انتظام، جوان، ورزش، صنعت، ارتش و ...

طرح نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار برای اولین بار توسط انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی و در سال 1385 مطرح شد و کمیسیون فرهنگی شورا، کمیته نامگذاری و شهردار وقت تبریز قول دادند که در اسرع وقت یکی از خیابان‌های جدید الاحداث تبریز را به پاس تلاش‌های صادقانه روزنامه‌نگاران به نام خبرنگار نامگذاری کنند. اما در همه هفت سال گذشته ده‌ها رشته خیابان به بهره‌برداری رسید اما دریغ از خیابانی به نام: خبرنگار!

این بار و در حالی که یأس و ناامیدی از تحقق این خواسته دیرین بر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و جامعه خبری سایه افکنده رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز پرونده این مطالبه فرهنگی را به صحن علنی شورای اسلامی شهر برد.

اکرم حضرتی در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تلاش‌های فرهنگی و مطبوعاتی اصحاب رسانه آذربایجان شرقی و با یادآوری ایثار و شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی، از شهردار تبریز خواست تا بار دیگر موضوع نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار را در دستور کار قرار دهد.

حضرتی با اشاره به اینکه خبرنگاران استان آذربایجان شرقی به رغم تلاش‌های شبانه‌روزی و نقش و تاثیر‌گذاری‌شان در اطلاع رسانی، تنویر افکار عمومی و جلب همکاری و تعامل مسئولان با مردم، آنها را جزو اقشار سختکوش و در عین حال کم توقع دانست و گفت: به رغم شعارهای حمایتی گسترده که گاه و بیگاه از سوی مسئولان مطرح می‌شود متاسفانه یکی از مهم‌ترین مطالبات آنها یعنی نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار مغفول مانده و تاکنون از سوی مدیریت شهری جامه عمل نپوشیده است.

وی سپس از شهردار تبریز خواست تا این موضوع را به نتیجه برساند.

در ادامه دکتر نجفی شهردار تبریز با تاکید بر حفظ شأن و منزلت خبرنگاران و قدرشناسی از زحمات آنان وعده داد این موضوع را بطور جدی تا حصول به نتیجه پیگیری نماید.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول