اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تولید سالانه 9 هزار و 200 تن شیر توسط عشایر گچساران

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر گچساران قابلیت تولید سالانه 9 هزار و 200 تن شیر مورد نیاز کهگیلویه و بویراحمد را دارند.

تولید سالانه 9 هزار و 200 تن شیر توسط عشایر گچساران

مجید علی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عشایر نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور در ابعاد گوناگون از جمله عرضه نیروی کار،‌ تامین مواد غذایی و مواد خام صنعتی دارد.

وی با بیان اینکه عشایر دارای بهترین نژادهای دام سبک کشور به عنوان یکی از استعدادهای ارزنده تولید به شمار می‌روند، افزود: عشایر مرزبانان کشور و حافظان مراتع هستند و جا دارد برای برطرف شدن مشکلات پیش روی این قشر زحمتکش اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت کنونی عشایر در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه گچساران تصریح کرد: در حال حاضر افزون بر 53 هزار و 816 هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به عشایر گچساران تعلق دارد.

وی با اشاره به قابلیت‌های تولیدی و اقتصادی عشایر گچساران گفت: عشایر گچساران قابلیت تولید سالانه 9 هزار و 200 تن شیر تولیدی، 260 تن گوشت قرمز و 360 هزار راس دام را در سطح کهگیلویه و بویراحمد دارند.

علی‌پور در پایان از تشکیل شورای عالی عشایر در شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: سیاست سازمان امور عشایر ساماندهی عشایر بوده و ما در این خصوص اقدام به تشکیل شورای عالی عشایر در شهرستان‌های استان به ریاست فرماندار هر شهرستان کرده‌ایم.

انتهای پیام/82001/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول