اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زنجان:

مشکلات شهرک‌های اقماری از عوارض تاکسی‌های گردشی است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زنجان با اشاره به کمبود تاکسی در ایستگاه‌های شهرک‌های اقماری گفت: این کمبود از عوارض فعالیت تاکسی‌های گردشی در سطح شهر محسوب می‌شود.

مشکلات شهرک‌های اقماری از عوارض تاکسی‌های گردشی است

مشهود میرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به فراهم شدن امکانات برای هوشمندسازی تاکسی‌های زنجان اظهار داشت: از روز شنبه سیستم دیجیتالی این سیستم فعال و زمینه برای اقدامات بعدی آماده می‌شود.

وی مشخص شدن همه جوانب کار برای سرویس‌دهی به مسافران را از مزایای هوشمندسازی تاکسی‌ها اعلام کرد و اضافه کرد: راه‌اندازی این سیستم از جا ماندن مسافران پیشگیری می‌کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زنجان از برنامه‌ریزی انجام شده برای هوشمندسازی 300 دستگاه تاکسی بی‌سیم در زنجان خبر داد و تصریح کرد: دستگاه‌های کارت‌خوان بر روی اغلب این تاکسی‌ها نصب شده است.

این مسئول با اشاره به فراهم شدن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای هوشمندسازی تاکسی‌های فعال در شهر زنجان گفت: سیستم‌های مکانیزه این سیستم بر روی تاکسی‌های سبز معروف به تاکسی بانوان نصب شده است.

میرابی از نصب قطعی سیستم‌های کارت‌خوان بر روی 240 دستگاه از مجموع 300 دستگاه برنامه‌ریزی شده خبر داد و بیان کرد: سیستم‌های مورد نیاز برای هوشمندسازی بر روی بقیه خودروها به زودی نصب می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد کمبود تاکسی در ایستگاه‌های شهرک‌های اقماری ابراز داشت: این از عوارض فعالیت تاکسی‌های گردشی در سطح شهر محسوب می‌شود چرا که آنها علاقه‌مند فعالیت در مرکز شهر هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زنجان با اشاره به برنامه تدوین شده برای در نظر گرفتن تاکسی‌ برای شهرک‌های اقماری ادامه داد: بر اساس این برنامه تاکسی‌ خطی‌های ون و بی سیم برای فعالیت در این شهرک‌ها مشغول به کار می‌شوند.

راه‌اندازی تاکسی‌های خطی

این مسئول تاکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده می‌توان از ظرفیت تاکسی‌های خطی در ایجاد شعبه‌ها و شبکه‌های مستقل استفاده کرد تا رفت و آمد مسافران در شهرک‌ها تسهیل شود.

میرابی در پاسخ به این سئوال که چرا در صحبت‌ها همیشه از برنامه‌ریزی برای شهرک‌های به اصطلاح بالای شهر می‌شود، متذکر شد: برنامه‌هایی برای به کارگیری تاکسی‌های خطی در همه شهرک‌ها از جمله گلشهر، پونک، ثمین، شهرآرا و کوی فرهنگ در حال انجام است.

این مسئول با تاکید بر نقش اقبال مسافر در فعالیت تاکسی‌ها ادامه داد: برخی مسیرهای موجود در مناطق اقماری شهر زنجان با وجود داشتن مسافر مشکلاتی در محورهای دستیابی دارند که باید حل شوند.

میرابی با اشاره به مسافربرهای شخصی که به صورت مقطعی در سطح شهر فعالیت می‌کنند، افزود: حضور این خودروها در سطح شهر بسته به شرایط دارد به همین دلیل است که تعداد آنها در ایستگاه‌ها کم و زیاد می‌شود.

وی تعداد تاکسی‌های فعال شهر زنجان را در حال حاضر 2 هزار و 544 خودرو اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل خودروهای مسافربر شخصی هم که ساماندهی شده‌اند می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی زنجان تاکید کرد: سال گذشته حدود 175 مسافربر شخصی ساماندهی شده‌اند.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد سهمیه‌های تعلق گرفته خودروهای جدید به استان زنجان تصریح کرد: با وجود وعده‌های داده شده هیچ سهمیه‌ای به استان زنجان تعلق نگرفته است.

میرابی با یادآوری اینکه بر اساس ابلاغ‌های قبلی قرار بود خودروهای مگان و mvm 530 به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زنجان اضافه شوند، تاکید کرد: این خودروها در نوع خود امکانات خوبی دارند ولی تاکنون هیچ تسهیلاتی برای دریافت این خودروها تخصیص نیافته است.

انتهای پیام/73004/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول