اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید دماوند خبر داد

اجرای طرح کاشت نهال به یاد شهدا در دماوند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند از اجرای طرح کاشت نهال به یاد شهدا در دماوند خبر داد و گفت: در این راستا و در اقدامی نمادین، 22 اصله نهال به نام شهدا توسط خانواده‌های معظم شهیدان در بام ایران کاشته شد.

اجرای طرح کاشت نهال به یاد شهدا در دماوند

امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با بیان اینکه بنیاد شهید در سال 1358 برای خدمات‌رسانی به خانواده شهدا، مجروحان و معلولان تاسیس شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی، مجروحان و اسرای زیادی وجود داشتند که تصمیم گرفته شد نهادی تاسیس شود تا در این راستا خدمات‌رسانی کند.

وی افزود: امسال به گفته نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، با هماهنگی‌های لازم، 22 اسفند را روز ملی شهدا و بزرگداشت شهیدان نام‌گذاری کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند با بیان اینکه قرار شد از طریق مسئولان، بنیاد شهید و دولت‌مردان با اجرای برنامه‌های متنوع این روز را گرامی بداریم و در تاریخ رسمی جمهوری اسلامی نیز به نام روز شهدا ثبت شود، اظهار کرد: برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده بود و در دماوند نیز برنامه‌های خوبی در این زمینه اجرایی شد.

مرادی ارسال پیامک تبریک به خانواده شهدا و حضور آنان در نماز جمعه شهرهای دماوند، آبسرد و رودهن، پیاده‌روی دسته‌جمعی و ... را از زمره این امور بیان کرد و گفت: در این حوزه، همچنان کارهای فرهنگی دیگری را در دستور کار داریم.

وی به کاشت 22 اصله نهال به نام شهدای 22 اسفند اشاره کرد و گفت: در شهر دماوند این کار انجام و این درختان به دست خانواده معظم شهدا کاشته شد، در دیگر شهرها و روستاهای شهرستان دماوند نیز این طرح توسط شهرداری و شوراهای اسلامی شهرها صورت گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند افزود: جلساتی با معتمدان معین که اعضای آن خود خانواده‌های شهدا هستند، برگزار کردیم و برنامه‌ریزی‌هایی برای بزرگداشت مقام شامخ شهدا انجام دادیم.

وی تصریح کرد: تبلیغات خوبی در سطح شهر انجام شد و دیدار با ایثارگران از دیگر برنامه‌هاست تا بتوانیم با عنوان طرح «سپاس» به این امر نیز بپردازیم.

مرادی با بیان اینکه در شهرستان دماوند 10 شهید 22 ساله وجود دارند، گفت: چهار شهید دیگر در روز 22 اسفند ماه که اخیرا به عنوان روز شهدا نام‌گذاری شده است، به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس؛ شهرستان دماوند دارای 500 نفر شهید گلگون‌کفن، 500 نفر جانباز و 100 نفر آزاده است.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول