اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

خادمان حسینی آبیک احیاگر امر به معروف شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خواستار احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از سوی خادمان امام حسین (ع) این شهرستان شد.

خادمان حسینی آبیک احیاگر امر به معروف شوند

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در حاشیه سومین همایش ذاکران و خادمان امام حسین (ع) شهرستان آبیک که در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران شهر آبیک برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف نهضت امام حسین (ع) بوده، مطلوب است خادمان، ذاکران، مداحان و هیئت‌های مذهبی و تعزیه‌خوانان و پرده‌خوانان در راستای احیای این فریضه الهی گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی افزود: متأسفانه مفاسد اجتماعی به دلیل کم‌رنگ بودن امر به معروف و نهی از منکر گریبانگیر جوامع امروزی شده است که از مصادیق منکر می‌توان به وضعیت حجاب و عفاف، رشوه، تضییع حقوق دیگران، گران‌فروشی، تزویر و موضوعات دیگر اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به این فرمایش امام باقر (ع) که همه کارها و واجب‌ها توسط دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اجرا می‌شود، تصریح کرد: کسب روزی حلال، امنیت و احیای همه واجبات در سایه احیای امر به معروف و نهی از منکر تحقق می‌یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: عدم توجه کافی به واجبات و اجتناب نکردن از محرمات سبب شده احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بی‌رنگ شود که البته ناآگاهی و اطلاعات کم نیز در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

حسینی اضافه کرد: احیای معروف‌ها به عنوان نمونه نماز، روزه، پرداخت خمس و زکات و دیگر واجبات باید در دستور کار خادمان، ذاکران، مداحان  و هیئت‌های مذهبی و تعزیه‌خوانان و پرده‌خوانان قرار گیرد.

وی اذعان داشت: روحانیان باید با بیان وقایع کربلا، مداحان با ذکر مصیبت‌ها و اشعار غنی، تعزیه‌خوان‌ها با مدح و مرثیه‌سرایی و عزاداری و هیئت‌های مذهبی با نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و عزاداری در قرار دادن مردم در مسیر قرآن کریم و اهل بیت (ع) نقش ویژه و به سزایی ایفا کنند.

این مسئول تجلیل از خادمان و ذاکران امام حسین (ع) را به دلیل احیای سنت حسنه عزاداری بر این امام همام ضروری دانست و ادامه داد: پس از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال، امروزه شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) و در رأس امور مراجع عظام تقلید بر برگزاری مراسم عزاداری بر اهل بیت (ع) تاکید و توجه ویژه دارند و خادمان و ذاکران امام حسین (ع) پیشگام این سنت حسنه هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: 241 هیئت مذهبی، پنج هیئت دانش‌آموزی و کانون‌های فرهنگی، کانون مداحان، موسسات قرآنی که زیر پوشش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک قرار دارند، به اجرای فعالیت‌های دینی، مذهبی و قرآنی می‌پردازند.

حسینی بیان کرد: مطلوب است خادمان، ذاکران، مداحان  و هیئت‌های مذهبی و تعزیه‌خوانان و پرده‌خوانان در حفظ امانت گرانبهای پیامبر اکرم (ص) یعنی قرآن کریم و اهل بیت (ع) بیش از پیش بکوشند.

انتهای پیام/77006/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول