اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ورود گردشگران در نوروز 93

مکان‌های گردشگری گیلان بازرسی می‌شود

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: مکان‌های اقامتی و گردشگری گیلان در نوروز 93 بازرسی می‌شود.

مکان‌های گردشگری گیلان بازرسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید آذرپور عصر امروز در جریان بازدید از ایستگاه اطلاع‌رسانی نوروزی ورودی این شهر اظهار کرد: ستاد اسکان مسافران نوروزی به صورت شبانه‌روزی در مرکز استان راه‌اندازی شده است.

وی از بازرسی مکان‌های اقامتی و گردشگری گیلان در نوروز 93 خبر داد و افزود: تلفن پیام‌گیر دایمی 6618465-0131 آماده ثبت شکایت‌ها، پیشنهادها و انتقادهای شهروندان از مکان‌های اقامتی و گردشگری استان است.

آذرپور با بیان اینکه تعداد 18 نفر از بازرسان اداره کل میراث فرهنگی گیلان در چهار گروه در مسیرهای مختلف استان حضور دارند، تصریح کرد: بازدید از مکان‌های اقامتی و گردشگری با همکاری نهادهای بازرسی گیلان انجام می‌شود.

* توزیع 400 هزار نقشه راهنمای گردشگری گیلان در نوروز 93

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به انتشار و توزیع بروشورهای آشنایی با این استان بین گردشگران اشاره کرد و گفت: نوروز 93 تعداد 400 هزار نقشه راهنمای گردشگری گیلان در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی توزیع می‌شود.

وی توزیع نقشه جاذبه‌های گردشگری گیلان بین مسافران را تاثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: بروشور غذاهای محلی گیلان تهیه و توزیع می‌شود.

آذرپور، تعداد 75 هتل، 20 هتل آپارتمان، 68 مجتمع اقامتی تفریحی و 45 مهمانپذیر را آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در گیلان دانست و اظهار کرد: تعداد 362 مدرسه در نقاط مختلف استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به فعالیت 736 خانه‌مسافر در گیلان، خاطرنشان کرد: بیشترین خانه‌مسافرها در بندر انزلی فعالیت می‌کنند.

وی خانه‌های مسافر را دارای نرخ مصوب عنوان کرد و افزود: خانه‌های مسافر غیر مجاز از دغدغه‌های مسئولان است.

*خانه‌های مسافر گیلان ساماندهی می‌شود

آذرپور از ساماندهی خانه‌های مسافر در گیلان خبر داد و بیان کرد: خانه‌های مسافر با انجام فراخوان در چارچوب مقررات فعالیت می‌کنند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه کیوسک‌هایی با نشان مشخص برای پذیرش گردشگران در منازل استیجاری مشخص شده است، تصریح کرد: کیوسک‌های مذکور در مسیر گردشگران مستقر شده است.

وی به فعالیت 194 واحد رستوران بین‌راهی و سفره‌خانه در گیلان اشاره کرد و گفت: گردشگران از رستوران‌های بین‌راهی دارای پروانه استفاده کنند.

آذرپور با اشاره به فعالیت 57 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در گیلان، یادآور شد: کاروان‌های رایگان گردشگری در رشت و تعدادی از شهرستان‌ها در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان راه‌اندازی کاروان‌های گردشگری را با همکاری انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری عنوان کرد و افزود: کاروان‌های گردشگری به مقصد جاذبه‌های گردشگری و مذهبی راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، کاروان گردشگری رشت روزانه در دو مرحله گردشگران را از مسیر خانه جهانگردی واقع در بوستان ملت به مقصد موزه میراث روستایی جابه‌جا می‌کند.

*خدمات گردشگری گیلان در نوروز 93 افزایش نرخ ندارد

آذرپور با بیان اینکه ارائه خدمات گردشگری در نوروز 93 افزایش نرخ ندارد، اظهار کرد: نرخ‌ها در مکان‌های پذیرایی، اقامتی و گردشگری باید در معرض دید مسافران باشد.

انتهای پیام/84001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول