اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران‌:

‌60 درصد از 6400 هکتار ‌اراضی مازندران غیرقانونی تغییر کاربری شده است

استاندار مازندران گفت: 6 هزار و 400 هکتار از اراضی مازندران در چند سال اخیر ‌تغییر کاربری شده که از این مقدار 40 درصد قانونی و 60 درصد غیرقانونی بوده ‌‌است.

‌60 درصد از 6400 هکتار ‌اراضی مازندران غیرقانونی تغییر کاربری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، ربیع فلاح جلودار عصر امروز در نخستین همایش بخشداران، شوراهای اسلامی بخش و دهیاران مازندران در سالن آمفی تئاتر متل بانک ملی بابلسر با بیان اینکه قبل انقلاب شاهد مشکلات، تنگناها، محرومیت‌ها و نواقص زیادی در سطح روستاها بودیم، اظهار داشت: هر چند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ‌توسعه روستاها اقدامات قابل توجهی شکل گرفته، اما نیاز به اقدامات جدی‌تری است.

وی با بیان اینکه روستاها مرکز تولید هستند، افزود: برخلاف هزینه‌هایی که در شهرها صرف هزینه غیرتولید، غیرفنی اجرایی می‌شود ‌تمام هزینه‌های روستا برای سرمایه‌گذاری و تولید است.

این مسئول تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری حرکت جهادی را به عنوان انقلابی در کشور مطرح می‌کنند بحث مدیریت جهادی دیگر وقت و زمان نمی‌شناسد و همه باید در راستای آبادانی روستاها حرکت جهادگونه‌ای داشته باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به نامگذاری مقام معظم رهبری درباره سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و نارسایی‌ها با دخالت‌ها، پیگیری‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری حماسه 24 خرداد 92 شکل گرفت و دولت تدبیر و امید تشکیل شد.

فلاح با بیان اینکه بحث من مربوط به رویکرد دولت گذشته نیست، گفت: باید ببینیم با توجه به کمبودها و مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد چگونه می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات نباید صرف انتقاد و شعار تئوری باشد بلکه تلاش کنیم حماسه سیاسی را در جهت حماسه اقتصادی به عمل درآوریم، گفت: زمانی که دولت تدبیر و امید در کشور شکل گرفت مشکلات زیادی در کشور وجود داشت و الان هم وجود دارد اما هر چه به جلوتر می‌رویم همه مردم چه موافق دولت جدید و چه مخالف آن بر این نکته تاکید دارند عملکرد دولت جدید بسیار عملکرد چشمگیری است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه چارچوب و قوانین بحث حماسه اقتصادی باید به شکل علمی و منطقی‌تری در استان پیاده شود،گفت: صرفه‌جویی در مایحتاج و پیشگیری از خرید کالا در سطح استان مازندران قابل اجرایی است پس لازم است با جلوگیری از اسراف و تجمل‌گرایی زمینه برای سرمایه‌گذاری، پیگیری از مفاسد و مفسدان اجتماعی، توجه جدی به اصل بهره‌وری، کار و کارخانه،توجه و حمایت دائمی به بخش کشاورزی و کنترل بر واردات را دنبال کنیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مازندران از دو ویژگی برجسته منابع استانی و منابع انسانی بهره‌مند است، بیان داشت: در بحث انسانی افرادی فرهیخته علمی، دینی و تخصصی داریم.

فلاح با اشاره به منابع استانی اظهار داشت: در حال حاضر روستاها به عنوان منبع تولید هستند پس نباید در سطح روستاها شاهد بحث بیکاری و مسائل اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی محور کشاورزی را جزو محور توسعه استان معرفی کرد و گفت: در زمینه زراعت، باغداری، شیلات و دامداری نمونه‌ایم و حتی می‌توانیم در این زمینه‌ها برنامه‌های محلی و منطقه‌ای داشته باشیم اما در استان مازندران بحث زراعت محدود به دو یا سه کشت اصلی شده ‌و به بقیه کشت‌ها توجهی نمی‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه محدود شدن استان به دو یا سه کشت اصلی نمی‌تواند از لحاظ علمی دقیق باشد، بیان داشت: در حال حاضر آنچه برای کشاورز مهم است تنها بحث اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو کار مهم در بحث تحولات بخش اقتصادی کشور به وجود آمده است، اذعان داشت: برای نخستین‌بار در سطح کلان توانستیم به عنوان قطب کشاورزی مطرح شویم.

وی با اشاره به بودجه سال 93 اذعان داشت: در اعتبارات بودجه ای سال 93 برای احداث سدها اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است و امیدوارم بتوانیم سد البرز و گلورد نکا را امسال به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند بعد از کشت برنج به کشت دیگری بپردازند، بیان داشت: استان مازندران می‌تواند قطب دامپروری هم باشد اما در این زمینه کوتاهی می‌شود.

فلاح با اشاره به ظرفیت بالای استان مازندران در بحث گردشگری بیان داشت: هر روستایی بتواند طرح توجیهی برای قابلیت گردشگری روستای خود تعریف کند دولت برای اجرایی شدن آن وام پرداخت می‌کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه برخی شوراها و دهیاران بدون در نظر گرفتن جنبه قانونی دست به تغییر کاربری و مجوزهایی می‌زنند، بیان داشت: این امر به هیچ وجه پذیرفته نبوده و در صورت مشاهده از اختیارات دهیاران سلب می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود 6400 هکتار از اراضی مازندران تغییر کاربری شده است، عنوان کرد: از این مقدار 40 درصد قانونی و 60 درصد غیرقانونی بوده که انتقادهای بسیاری بر آن وارد شده است.

فلاح با بیان اینکه اگر بعد از این شاهد تغییر کاربری اراضی در سطح استان باشیم به هیچ وجه کوتاه نیامده و برخورد جدی می‌شود، اضافه کرد: برای جلوگیری از این امر ستادی به شکل منسجم تشکیل شده و هر هفته گزارش منطقه‌ای و نظارت کامل انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه با هماهنگی انجام شده با بانک‌ها قرار شد تسهیلات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد، افزود: قرار است با همکاری بانک‌ها برای سیاست‌گذاری دولت برای حمایت از تولیدکنندگان گام برداریم.

وی با بیان اینکه مازندران استان برخوردار کشور در بحث انرژی است، تاکید کرد: با شرکت‌های با تجربه در این زمینه صحبت کردیم و قرار است در آینده نزدیک قراردادهای داخلی امضا کنیم تا مازندران مرکز انرژی کشور شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه سال 93 آغاز حرکتی اقتصادی در بحث نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی در کشور خواهد بود، گفت: از این طریق می‌توانیم در دولت تدبیر و امید بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

فلاح با اعلام اینکه برای نخستین‌بار در استان ضریب اعتباری ما بالای چهار درصد شد، تصریح کرد: بودجه امسال ما در بخش جاری و تملک و دارایی، بودجه چشمگیری است و امیدوارم با این بودجه بتوانیم بخشی از مشکلات استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار طرح نیمه کاره در سطح استان داریم، گفت: اگر بخواهیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم به دو سال زمان نیاز داریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه به بودجه دولت بسنده نکنید، اذعان داشت: امروز باید یکی از دغدغه‌های ما این باشد چگونه می‌توانیم از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در مازندران بیش از دو برابر بودجه دولت، برای سرمایه‌گذاری قرارداد منعقد شد، گفت: صندوق توسعه ملی یکی از ظرفیت‌های کشور برای حمایت از بخش خصوصی است لذا هر شهر یا استانی می‌تواند از موجودی آن در غالب طرح‌های بزرگ استفاده کند.

انتهای پیام/86010/ش40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول