اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله گرامی:

مسجد مقدس جمکران از هر نظر مورد توجه امام زمان(عج) است

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مسجد مقدس جمکران جایگاهی است که از هر نظر مورد توجه امام زمان(عج) بوده و حاجات مردم را برآورده می‌کند.

مسجد مقدس جمکران از هر نظر مورد توجه امام زمان(عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، آیت‌الله محمدعلی گرامی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران جایگاه بسیار عظیمی است که مورد توجه مراجع و علما بوده و مکانی برای خلوت و عرضه حاجت است.

وی اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران جایگاهی است که از هر نظر مورد توجه امام زمان(عج) بوده و حاجات مردم را برآورده می‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: نقل است بسیاری مراجع و بزرگان گذشته وقتی به مسجد مقدس جمکران می‌آمدند و جایی در داخل مسجد برای عبادت پیدا نمی‌کردند در همان حیاط مسجد عبای خود را پهن می‌کردند و مشغول راز و نیاز با خداوند می‌شدند.

آیت‌الله گرامی خاطرنشان کرد: روزی بود که ما به مسجد جمکران مشرف می‌شدیم و مکان مسجد به اندازه‌ای بود که بیش از سه صف برای اقامه نماز نمی‌گرفت ولی در حال حاضر شاهد هستیم که وضعیت تفاوت کرده و مسجد رو به رشد و توسعه است که امیدواریم این امر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی تصریح کرد: نیاز است در کنار بازسازی و توسعه مسجد مقدس جمکران برنامه‌های فرهنگی غنی نیز اجرا شود تا مردم و زائران مسجد به حوائج و نیازهای معنوی خود برسند و دین آنها تقویت شود.

این استاد حوزه علمیه بر ایجاد فضاهای اقامتی در اطراف مسجد جمکران تأکید کرد و گفت: مسجد مقدس جمکران و اطراف آن بسیار برای ایجاد تسهیلات اقامتی و اقدامات غنی دینی و فرهنگی مستعد است و این امر به افزایش زایران در شهر قم و مسجد جمکران کمک می‏‌کند.

وی ثبت حوائج مردم و کرامات اهل‌بیت(ع) و انتشار آن را در دستیابی به امور معنوی بسیار مفید و تأثیرگذار دانست و یادآور شد: جا دارد برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا حوائجی که برخی زائران مسجد مقدس جمکران می‌گیرند، ضبط شده و در اختیار دیگران قرار گیرد.

آیت‌الله گرامی ابراز داشت: امیدواریم حضور شما در مسجد مقدس جمکران مایه برکات برای این مکان مقدس باشد و بیش از پیش شاهد رشد، توسعه و غنای فرهنگی و معنوی این مکان مقدس به عنوان یک پایگاه عظیم فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول