اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین:

تأثیر همیاران پلیس در بزرگ‌ترین مانور مسافرتی کشور مشهود است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین از نوروز به عنوان بزرگترین مانور مسافرتی کشور یاد کرد و گفت: تأثیر همیاران پلیس در بزرگترین مانور مسافرتی کشور مشهود است.

تأثیر همیاران پلیس در بزرگ‌ترین مانور مسافرتی کشور مشهود است

غلامعلی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در حاشیه همایش آماده‌باش نوروزی فرهنگ‌یاران و همیاران پلیس استان قزوین ویژه نوروز 93 اظهار کرد: طرح همیار پلیس از اوایل دهه 80 در سراسر کشور اجرایی شد و ارزیابی‌های به عمل آمده پس از اجرای آن نشان داد که مشارکت دانش‌آموزان در کاهش تصادفات و تقلیل ضایعات جانی و مالی ناشی از این حوادث تا حد زیادی موثر بوده است.

وی افزود: اجرای این طرح مشارکتی با آموزش و پرورش در کنار دیگر طرح‌های عملیاتی پلیس در طی سال‌های پس از آغاز دهه 80 این امکان را فراهم آورد تا از ظرفیت‌های بالقوه دانش‌آموزان در حوزه ترافیک و کاهش سوانح، حوادث و تلفات جانی و مالی بهره‌گیری شود و اثرگذاری آن در کاهش تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در کشور از مرز 28 هزار نفر و آسیب و معلولیت 250 هزار نفر بر اثر این تصادفات در اوایل دهه 80 مشهود باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین ادامه داد: این تاثیر در مسافرت‌های ایام تعطیلات همچون سفرهای تابستانی و نوروز، عید باستانی و ملی کشورمان که یک مانور بزرگ مسافرتی در کشور محسوب می‌شود، قابل توجه است.

حسنی تصریح کرد: دانش‌آموزان همیار پلیس در طول سفرهایی که به صورت برون شهری و بین جاده‌ای با خانواده‌ها یا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌روند، تذکراتی را به والدین یا رانندگان وسایل نقلیه عمومی ارائه می‌دهند که این تذکرات می‌تواند شامل خودداری از ارتکاب تخلفاتی همچون سرعت یا سبقت غیرمجاز، استفاده از کمربند ایمنی، خودداری از صحبت کردن با تلفن همراه یا خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین اذعان کرد: موارد یاد شده این امکان را فراهم می‌کند که راننده با تمام حواس خود مشغول رانندگی باشد و با جلوگیری از بروز اتفاقاتی که هر لحظه در کمین وی یا سرنشینان خودرو است، همگی آنها به سلامت به مقاصد خود برسند و بدون هیچ گونه آسیبی به منازل بازگردند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون استان قزوین به تعداد دانش‌آموزان پایه اول و دوم مقطع ابتدایی همیار پلیس دارد و در طول سال تحصیلی کارشناسان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه با حضور در مدارس، آموزش‌های ترافیکی لازم را به تمام دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین با اشاره به برگزاری همایش آماده‌باش نوروزی فرهنگ‌یاران و همیاران پلیس استان قزوین ویژه نوروز 93 هدف از برگزاری این همایش را گسترش فرهنگ ترافیک، امنیت بخشی به سفرهای نوروزی و کاهش تصادفات با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان دانست و از دانش‌آموزان همیار پلیس در ایام نوروز و مسافرت‌های آن به عنوان نمایندگان پلیس در میان مردم یاد کرد.

حسنی شعار امسال نیروی انتظامی «امنیت، سلامت و نشاط؛ رهاورد نظم و قانون» را مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد با تذکرات همیاران پلیس استان به عنوان ضابطان و همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی در سفرها و هنگام حضور در وسیله نقلیه، تمام مردمی که به قصد به جای آوردن صله ارحام یا مسافرت و زیارت از منازل خود خارج می‌شوند با تندرستی و سلامت به منازل برگردند.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول