اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور خبر داد

ایجاد 10 هزار فرصت شغلی برای زندانیان

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کل کشور از ایجاد 10 هزار فرصت شغلی برای زندانیان کشور طی یک سال و نیم ماه اخیر خبر داد.

ایجاد 10 هزار فرصت شغلی برای زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مراسم آزادی تعدادی از زندانیان محبوس در ندامتگاه‌های کرج به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز، بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در این مراسم رحیم‌ مطهرنژاد مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کل کشور طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم مدیریت زندان‌ها، ایجاد شرایطی است تا زندانیان حرفه‌ای آموخته و پس از آزادی و بازگشت به جامعه بتوانند از نظر مالی استقلال داشته و دیگر گرفتار نشوند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل فرصت‌هایی در درون ندامتگاه‌ها و زندان‌های کشور در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی، فرهنگی و هنری ایجاد شده تا زندانیان بتوانند حرفه‌ای خاص را در دوران محکومیت خود بیاموزند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کل کشور بیان داشت: در همین راستا طی 20 ماه اخیر 10 هزار فرصت شغلی درون ندامتگاه‌های کشور ایجاد و زندانیان به کار گماشته شده‌اند.

مطهرنژاد افزود: از این تعداد بیش از یک هزار و 500 زندانی در ندامتگاه‌های استان البرز از این فرصت‌ها استفاده کرده و در حال کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تحقیقات علمی انجام شده، یکی از دلایل اصلی گرایش به جرم مربوط به مشکلات اقتصادی افراد است و به همین دلیل اگر بتوانیم افرادی که در گذشته اشتباهاتی داشته و محکوم شده‌اند را آموزش داده و برای آنها فرصت‌های شغلی ایجاد کنیم، درصد گرایش آنها به جنایت پس از آزادی تا حد قابل توجه و بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کل کشور افزود: از سوی دیگر افراد خیر نیز باید در این زمینه ورود پیدا کرده و با حمایت‌های آنها بتوانیم خدمات بیشتری ارائه کنیم.

مطهر‌نژاد افزود: رافت اسلامی حکم می‌کند که اگر فردی دچار اشتباه شد، پس از طی کردن دوران محکومیت نباید آسیب‌های بیشتری را متحمل شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر خانواده‌های این افراد که در ارتکاب اشتباه و جرم نقشی نداشتند، نباید آسیب جدی ببینند.

مطهر‌نژاد خاطرنشان کرد: به همین دلیل تلاش‌هایی برای کاهش آسیب‌هایی که خانواده‌های زندانیان می‌بینند در دستور کار قرار گرفته و هم‌اکنون بیش از 180 انجمن و کانون حمایتی از زندانیان در ایران فعالیت می‌کنند.

لازم به توضیح است، در مراسم امروز به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز 30 زندانی بدهکار با حمایت اصناف شهرستان کرج و کمک‌های مالی خیرین از بندهای زندان رهایی یافته و به کانون خانواده خود بازگشتند.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول