اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

44 باند مواد مخدر در خراسان شمالی متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از انهدام 44 باند مواد مخدر طی امسال در این استان خبر داد.

44 باند مواد مخدر در خراسان شمالی متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صفوه‌الله امام‌وردی محمدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: میزان کشفیات مواد مخدر امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش دارد.

وی در عین حال 98 درصد از کشفیات مواد مخدر در خراسان شمالی را غیر‌صنعتی و عمدتاً از نوع تریاک عنوان کرد و افزود: کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان در حداقل‌ها قرار دارد.

* افزایش سرقت خودرو و موتورسیکلت در خراسان شمالی

محمدی همچنین از افزایش سرقت خودرو و موتورسیکلت در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هم خبر داد و گفت: بر اساس آمار سرقت خودرو 29 درصد و سرقت موتورسیکلت 13 درصد در استان رشد دارد.

وی با بیان اینکه در سرقت منزل 27 درصد نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه هستیم، خواستار فراهم شدن تمهیداتی از سوی شهروندان برای جلوگیری از سرقت منازل در ایام نوروز شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: شهروندان برای جلوگیری از سرقت‌ها بایستی تمهیداتی را در این راستا داشته باشند.

* آغاز طرح نوروزی پلیس خراسان شمالی

وی همچنین از آغاز طرح نوروزی پلیس خراسان شمالی از امروز هم خبر داد و گفت: نیروی انتظامی و پلیس راه با ساماندهی نیروهای خود در این طرح بزرگ در کنار سایر دستگاه‌ها مشارکت دارد.

محمدی از ساماندهی 55 تیم پلیس راه در طرح نوروزی هم خبر داد و اظهار کرد: 18 تیم نیز به صورت موردی و غیر محسوس کار نظارت بر عبور و مرور خودروها را در ایام نوروز بر عهده دارد.

به گفته فرمانده انتظامی خراسان شمالی، طرح پلیس راه از امروز به مدت 20 روز در استان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: افزون بر این 21 تیم انتظامی هم در کنار پلیس راه به انجام مسئولیت خواهد پرداخت که در مجموع سه هزار و 300 نفر از عوامل پلیس درگیر طرح نوروزی اعم از محورهای برون و درون شهری خواهند بود.

محمدی ساماندهی عوامل تجسس با لباس‌های شخصی برای پیشبرد مأموریت‌های پلیس راه را برشمرد و گفت: این نیروها در طول این ایام اقدامات پلیسی خود را به منظور پیشگیری از تخلفات و برخورد با متخلفان انجام می‌دهند.

وی همچنین استفاده از ظرفیت همیاران پلیس و پلیس راه‌های روستایی را در اجرای طرح نوروزی برشمرد و افزود: از عموم مردم نیز انتظار می‌رود تا در طرح‌های نوروزی پلیس را یاری کنند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از راه‌اندازی سامانه‌ای هم برای کنترل ترافیک توسط پلیس خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت مقررات اعمال قانون خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در استان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: سامانه مزبور به مناسبت طرح نوروزی نیز رسماً فعال خواهد شد و تخلفات خودروها را ثبت و ضبط و قبض جریمه در جلوی درب منازل رانندگان تحویل آنان خواهد داد.

محمدی با اعلام اینکه طی امسال 240 هزار مورد برگه جریمه برای رانندگان متخلف صادر و آنان اعمال قانون شده‌اند، گفت: 530 خودرو نیز بالای یک میلیون تومان جریمه داشته که مجموع جرائم آنان از 660 میلیون تومان تجاوز می‌کند که براساس قانون با آنان رفتار خواهد شد.

انتهای پیام/63002/‌ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول