اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه کوثر یزد:

1800 میلیارد تومان از پروژه مجتمع فرهنگی تفریحی کوثر برای یزد درآمدزایی می‌شود

مدیرعامل موسسه کوثر یزد از درآمدزایی هزار و 800 میلیارد تومانی از پروژه مجتمع فرهنگی، تفریحی و توریستی کوثر یزد برای استان خبر داد.

1800 میلیارد تومان از پروژه مجتمع فرهنگی تفریحی کوثر برای یزد درآمدزایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدعلیرضا نبوی‌زاده، ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان یزد با تشریح وضعیت پروژه مجتمع تفریحی، فرهنگی و توریستی کوثر یزد اظهار داشت: این پروژه به دو لحاظ وسعت و کسب درآمد برای استان منحصر به فرد و حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: وسعت پروژه فرهنگی، تفریحی و توریستی کوثر یزد بالغ بر 2هزار هکتار است و که این میزان یک پنجم وسعت شهر یزد است.

نبوی‌زاده خاطرنشان کرد: این پروژه بر اساس کار کارشناسی مشاوران طرح، در طول 10 سال بیش از هزار و 800 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت و می‌تواند بخشی از هزینه مورد نیاز برای خط دوم انتقال آب به استان یزد را تامین کند.

مدیرعامل موسسه کوثر یزد عنوان کرد: در اجرای این طرح 12 مشاور درجه یک کشور دعوت شدند که از میان آنها چهار نفر انتخاب شدند و پس از 18 ماه کار بر روی این پروژه، طرح مجتمع فرهنگی، تفریحی، توریستی کوثر یزد به مرحله اجرا درآمد.

وی عنوان کرد: بخشی از درآمد این مجتمع 2هزار هکتاری صرف زیرساخت‌ها و بخشی از آن نیز صرف خط دوم انتقال آب به استان یزد می‌شود.

نبوی‌زاده بیان کرد: این طرح در فازهای باغ ویلا، پردیس‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و ... اجرایی می‌شود و پردیس‌ها، 40 درصد این طرح را شامل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باغ ویلاها بیشتر جنبه اسکان موقت و بومی را دارند و پردیس‌ها جنبه ملی دارند و اقدامات بزرگ فرهنگی که بخشی از کشور را در بر می‌گیرد، در آنها اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل موسسه کوثر یزد ادامه داد: فاز یک این پروژه عظیم شامل 529 قطعه و فاز دوم شامل 787 قطعه است که باغ ویلاها در فاز یک اجرایی شده و همه قطعات آن نیز واگذار شده است.

وی بیان کرد: فاز دوم این طرح نیز، باغ ویلاهای 2هزار متری است که به عموم مردم و علاقمندان بر اساس ثبت‌نام‌هایی که صورت می‌گیرد، قابل واگذاری است.

نبوی‌زاده با اشاره به طرح‌هایی که برای پردیس‌های مختلف در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در پردیس فرهنگی، نمایشگاه بین‌المللی مبل و روشنایی جنوب شرق کشور پیش‌بینی شده و اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: بخشی از این طرح نیز به عنوان هسته زاینده در نظر گرفته شده که در آن هر طرح و تقاضایی که از سوی سرمایه‌گذاران مطرح شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این بخش اجرایی می‌شود.

مدیرعامل موسسه کوثر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه شکل گیری موسسه کوثر و علت اجرای پروژه عظیم فرهنگی، تفریحی، توریستی کوثر یزد اظهار داشت: وقتی مسئولان استان تعهد دادند که بخشی از هزینه خط اول انتقال آب را در خود استان تامین کنند، موسسه کوثر برای تامین این هزینه‌ها ایجاد شد و قرار شد با اجرای پروژه‌هایی، 12 میلیارد تومان از هزینه‌های خط اول توسط این موسسه پرداخت شود.

نبوی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر نیز 90 درصد هزینه‌های خط دوم انتقال آب نیز بر عهده استان یزد است.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه، خط دوم انتقال آب در استان یزد 660 میلیارد تومان هزینه دارد، بیان کرد: تنها 160 میلیارد تومان از این مبلغ را دولت تامین می‌کند و بقیه مبلغ باید در خود استان تامین شود.

نبوی‌زاده خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه مجتمع فرهنگی، تفریحی و توریستی کوثر یزد و کسب هزار و 800 میلیارد تومان درآمد از این طرح طی 10 سال، بخشی از هزینه‌های خط دوم انتقال آب در استان یزد تامین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کیفیت بالای پروژه و منحصر به فرد بودن شبکه‌های آب، برق و راه همچنین نقشه‌های مناطق، عنوان کرد: در حال حاضر 500 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این پروژه عظیم در حال فعالیت هستند.

در ادامه این نشست خبرنگاران از بخش‌های مختلف مجتمع فرهنگی، تفریحی و توریستی کوثر یزد بازدید کردند.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول