اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد

پرداخت یارانه بلیت اتوبوس برای جلوگیری از افزایش قیمت

رئیس شورای شهر مشهد گفت: در صورت پرداخت مستقیم یارانه اتوبوس شهری به شهرداری‌ها قیمت بلیط اتوبوس در سال آینده افزایش نمی‌یابد.

پرداخت یارانه بلیت اتوبوس برای جلوگیری از افزایش قیمت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکمال سروی‌ها ظهر امروز در نشستی خبری که در ساختمان شورای شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شورای چهارم در نظر دارد در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بردارد.

وی افزود: بر این اساس ایشان در خصوص مؤلفه‌های شهر اسلامی سخن گفتند و خواستار ساخت منشور شهر اسلامی شدند و ما نیز در مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد، بودجه مناسبی را در این خصوص در نظر گرفتیم و در آبان 93 نیز همایشی در این ارتباط برگزار خواهیم کرد.

سروی‌ها ادامه داد: مبحث دومی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند در خصوص زائرسراهای ارزان‌قیمت است که متاسفانه در سال‌های اخیر خروجی مناسبی نداشتیم اما با حضور شهردار جدید مشهد، سید صولت مرتضوی این بحث جدی گرفته شده و همایشی نیز در این ارتباط با حضور ائمه جمعه کشور، شهرداران و استانداران هفته گذشته در مشهد برگزار شد و امیدواریم در یک بازه دو ساله ساخت مراکز ارزان‌قیمت در مشهد به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مشهد بیان داشت: مبحث سوم که همیشه مقام معظم رهبری پیگیر آن بودند بحث حاشیه شهر بوده و ما بر این اساس کمیسیون حاشیه شهر را در شورای شهر ایجاد کردیم و همچنین جلسات مشترکی با معاونان شهرداری و نمایندگان مجلس مشهد در این ارتباط برگزار می‌شود.

سروی‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال آینده گفت: در حال حاضر هزینه تمام شده هر نفر برای استفاده از اتوبوس شهر 350 تومان است که در صورت آغاز هدفمندی یارانه این رقم به 750 تومان خواهد رسید و ما به دولت پیشنهاد دادیم یارانه حمل‌ونقل عمومی را مستقیم به حساب مردم یا شهرداری واریز کند اما تا به امروز از سوی دولت قول جدی در این خصوص داده نشده است.

وی ادامه داد: هزینه سازمان اتوبوسرانی در سال آینده در صورت اینکه هیچ اتوبوسی برای سال آینده خریداری نشود و هیچ توسعه‌ای را نیز شاهد نباشیم 160 میلیارد تومان است که شهرداری مجبور است در صورت عدم افزایش این رقم را از پروژه‌های عمرانی خود برداشت کند که در نهایت به ضرر مردم مشهد تمام می‌شود البته اگر این بودجه را دولت پرداخت کند افزایش قیمتی در سال آینده نخواهیم داشت.

رئیس شورای شهر مشهد در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در خصوص تصویب افزایش قیمت بلیت اتوبوس در جلسه غیر علنی شورا نیز اظهار داشت: افزایش قیمت بلیط اتوبوس در بودجه 93 بود که این طرح دارای 30 تبصره بود و 12 ساعت برای تصویب آن زمان برد و ما با توجه با این موضوع تنها آن را بعد از تصویب در جلسه علنی مطرح کردیم.

سروی‌ها در خصوص حل مشکل ترافیک و پارکینگ مشهد نیز بیان داشت: ما در این خصوص جلسات مشترکی را با استاندار خراسان رضوی برگزار کردیم و 14 راهی که دنیا آن را برای کاهش ترافیک انجام داده را بررسی کردیم و یکی از این راه‌ها گذاشتن تراموا در سطح شهر مشهد است که از نظر هزینه نیز تقریبا یک چهاردهم ساخت مترو هزینه دارد.

وی ادامه داد: ما برای ساخت پارکینگ نیز 13 نقطه مشهد را شناسایی کردیم که با خرید زمین آن مناطق ساخت پارکینگ نیز آغاز خواهد شد.

سروی‌های درباره فساد اداری در شهرداری مشهد اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که به صورت جدی در سال آینده توسط شورای شهر پیگیری خواهد شد بحث فساد اداری در شهرداری مشهد است و امیدوارم یک نظارت عالیه توسط شورای شهر در این ارتباط حاکم شود.

وی در خصوص خط 2 قطار شهری مشهد نیز گفت: این طرح قرار بود در بهمن سال جاری افتتاح شود اما به دلیل مشکلاتی تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اما با صحبت‌هایی که با پیمانکار آن شده این طرح در طی 38 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اولین محموله واگن‌های این خط نیز تا 30 ماه آینده به مشهد منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/2202/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول