اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

میزان پساب فاضلاب اراک یک هزار لیتر بر ثانیه است

استاندار مرکزی گفت: میزان پساب فاضلاب شهر اراک یک هزار لیتر بر ثانیه می‌باشد که این میزان در افق 1404 به 2 هزار لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

میزان پساب فاضلاب اراک یک هزار لیتر بر ثانیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در چهارمین جلسه کمیته استان مرکزی اظهار داشت: با اجرای 8 کیلومتر خط انتقال، فاضلاب صنایع از شهری جدا شده و مواد آلاینده صنایع با خط فاضلاب شهری تداخل نخواهد یافت.

وی تصریح کرد: وجود فلزات سنگین در آب کشاورزی بر میزان حساسیت جداسازی این خطوط می‌افزاید.

استاندار مرکزی بیان داشت: به منظور رفع بسیاری از مشکلات و چالش‌های جدی آب در این منطقه مدیریت بهینه پساب فاضلاب و توزیع عادلانه آن در بخش‌های تولیدی، کشاورزی و فضای سبز را در دستور کار قرار دادیم.

وی اظهار کرد: میزان مصرف آب شرب در شهر اراک در فصل زمستان یک هزار و 720 لیتر در ثانیه و در تابستان دو هزار و 700 لیتر است.

وی بیان کرد: میزان مصرف آب شرب در صنایع شهر اراک دو هزار و 500 لیتر در ثانیه می‌باشد.

مقیمی ادامه داد: در طی بارندگی‌های اخیر شهر اراک به میزان 3.8 متر مکعب بر ذخیره آب افزوده شده است که میانگین این میزان بارش در سال جاری 4 متر مکعب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 80 درصد از خطوط لوله‌گذاری فاضلاب شهر اراک انجام شده است که تکمیل این پروژه به 3 سال زمان نیازمند است.

استاندار مرکزی بیان کرد: از این میزان پساب 350 لیتر به بخش کشاورزی، 150 لیتر به بخش صنعت، 300 لیتر به بخش فضای سبز و 200 لیتر به کویر میقان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: سال آینده میزان واگذاری پساب شهر اراک در صورت افزایش به دو هزار لیتر، به اختصاص 200 لیتر به کویر میقان، 500 لیتر به بخش فضای سبز، 500 لیتر به بخش کشاورزی و 100 لیتر به بخش صنعت تغییر خواهد کرد.

مقیمی گفت: در صورت عدم مصرف بهینه بخش‌های مختلف از این میزان پساب اختصاص یافته، میزان پساب اختصاص یافته بخش خاطی به بخش صنعت واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/87003/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول