اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آماده‌باش ادارات آبیک برای استقبال از مسافران نوروزی

ادارات شهرستان آبیک امکانات خود را برای استقبال از سال نو و گردشگران نوروز آماده کرده‌اند تا شاهد آغاز سال جدید و ارایه خدمات مناسب برای مردم و به خصوص مسافران نوروزی در این شهرستان باشند.

آماده‌باش ادارات آبیک برای استقبال از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در شهرستان آبیک با حضور اعضای ستاد تشکیل شده که علاوه بر اتخاذ تصمیم‌هایی در راستای رفاه حال مسافران نوروزی، تقسیم وظایف میان اعضای ستاد صورت گرفته و هر یک از ادارات وظیفه‌ای بر عهده گرفته تا بتواند بستر لازم را در ایام نوروز برای شهروندان آبیکی و مسافران این شهرستان را فراهم کرده و به همه خوش بگذرد.

فرماندار شهرستان آبیک در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: همه ادارات شهرستان آبیک، آمادگی لازم را برای شهروندان شهرستان آبیک و مسافران نوروزی را دارند و مقدمات مناسب را برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم کرده‌اند.

عبدالحسین داداشی افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک برای ایام نوروز در میدان مادر شهر آبیک سیاه‌ چادر و در جنب رستوران لاله صحرا واقع در شمال اتوبان شهر آبیک یک غرفه صنایع دستی و چادر راهنمای گردشگری برپا می‌کند.

وی ادامه داد: دو مدرسه نیز برای اسکان مسافران نوروزی از سوی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: ادارات جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان و دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرداری، آب، برق و گاز و سایر دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات نوروزی با برنامه‌ریزی کامل آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی در ایام نوروز هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک نیز تصریح کرد: مقرر شده در مجتمع رفاهی حسام واقع در شمال شهر آبیک یک بازارچه محلی برای فروش محصولات صنایع دستی و تولیدات و اجناس در حوزه مشاغل خانگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شود.

عباس میرزایی افزود: بازدید از مجتمع‌های رفاهی و رستوران‌های بین راهی در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک قرار دارد و تذکرات لازم در خصوص تنظیف سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها داده شده است.

وی ادامه داد: با مسئولان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک از اماکن بهداشتی و بین راهی و مکان‌های اسکان مسافران نوروزی بازدید و نظارت مشترک خواهیم داشت.

این مسئول تصریح کرد: برای رفاه حال مردم آبیک و مسافران تعدادی از واحدهای نانوایی در ایام تعطیل نوروز باز است و خودپردازهای بانک‌های شهرستان آبیک نیز فعال خواهد بود.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: شهرداری آبیک و خاکعلی نیز موظف شده‌اند تبلیغات و تزئین شهرها را متناسب با ایام فاطمیه و حفظ شأن و جایگاه شهادت حضرت زهرا (س) انجام دهند.

میرزایی افزود: سالن آتش‌نشانی شهر آبیک نیز برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و حتی مسافرانی که نیاز به چادر مسافرتی و اسکان موقت نیاز داشته باشند می‌توانند از فضای این سالن استفاده کنند.

*پیش‌بینی مدارس شبانه‌روزی در مواقع اضطرار برای مسافران نوروزی

معاون ستاد اسکان ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان آبیک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: دو مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در شهر آبیک پیش‌بینی شده است که البته در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی شهر آبیک نیز خانه معلم فراهم شده است.

احمد نوروزی افزود: با توجه به شرایط جوی هوا در ایام نوروز و احتمال حضور جمعیت بسیاری از مسافران برای اقامت و اسکان آنان، خوابگاه بزرگ دبیرستان دخترانه سوره و دبیرستان شبانه‌روزی سمائیان سابق شهر آبیک و دبیرستان شبانه‌روزی روستای ناصرآباد بخش مرکزی شهرستان آبیک نیز برای اسکان مسافران پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: گرچه در شهرستان آبیک امکانات اقامتی مانند هتل و مسافرخانه وجود ندارد ولی آموزش و پرورش شهرستان آبیک با در نظر گرفتن مدارس مذکور آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر در ایام نوروز شاهد حضور مسافران زیادی در شهرستان آبیک بوده‌ایم و طی این مدت حدود 100 مراجعه‌کننده به مدارس داشته‌ایم که چشمگیر بوده است.

*برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان در ایام نوروز

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: برنامه کشیک نوروزی در بیمارستان ولی عصر (عج) و درمانگاه سیرجانی شهر آبیک و نیز برپایی چادر سلامت ویژه فوریت‌های پزشکی در حاشیه آزادراه کرج- قزوین پیش‌بینی شده، این در حالی است که برای ارائه خدمات به بیماران در طول ایام نوروز با مطب‌ها و داروخانه‌های سطح شهرستان آبیک هماهنگی لازم صورت گرفته است.

حمید برودتی از پیش‌بینی برنامه‌های کشیک 24 ساعته واحد اورژانس بیمارستان شهدا آبیک در ایام نوروز افزود: در این بیمارستان پرسنل پزشک، پرستار، پذیرش، انتظامات و خدمات با هماهنگی با فوریت‌های پزشکی شهرستان آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند و در موقع اضطرار درمانگاه تخصصی این بیمارستان آمادگی ارائه خدمت به شهروندان در روزهای غیرتعطیل را هم دارد.

وی ادامه داد: از 28 اسفند ماه امسال تا 16 فروردین ماه سال 93، برنامه کشیک نوروزی در مراکز بهداشتی و درمانی روستاهای زیاران، کوندج، ناصرآباد و نیز شهر خاکعلی پیش‌بینی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه ویژه هم در همه پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان آبیک در نظر گرفته شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تصریح کرد: حضور مسئولان واحدهای ستادی در شبکه بهداشت و درمان طبق برنامه‌ریزی منظم از 28 اسفند ماه امسال تا 16 فروردین ماه سال آینده، برای هماهنگی فعالیت‌های همه مراکز بهداشتی و درمانی پیش‌بینی شده است.

برودتی از پیش‌بینی برنامه کشیک 24 ساعته واحد مبارزه با بیماری‌ها در طول سال به ویژه ایام تعطیلات نوروزی و پیش‌بینی برنامه کشیک واحد غذا و دارو و درمان از 28 اسفندماه امسال تا 16 فروردین ماه سال آینده خبر داد و افزود: طرح فوری کنترل و جمع‌آوری مواد غذایی غیرقابل مصرف انجام شده و نظارت بر اماکن بین راهی و قنادی‌های سطح شهر آبیک صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اکیپ بازرسی بهداشت محیط همه روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب استقرار یافته و مردم می‌توانند از طریق پیام‌گیر 24 ساعته شکایات خود را مطرح کنند.

این مسئول بیان کرد: کنترل مواد غذایی حساس در طول طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه امسال تا 16 فروردین ماه سال 93 در سطح شهرستان آبیک ادامه دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: کنترل اماکن حساس مانند پمپ بنزین، سرویس‌های بهداشتی عمومی و اسکان مسافران و کنترل وضعیت آب شرب مناطق روستایی و شهری در دستور کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در ایام نوروز قرار دارد.

برودتی یادآور شد: بنرهای بهداشتی برای اطلاع‌رسانی مردم در سطح روستاها و شهرها نصب شده است.

امید است با هماهنگی و تعامل مسئولان همه دستگاه‌های شهرستان آبیک در ایام نوروز خدمات ارزنده‌ای به شهروندان این شهرستان و نیز به مسافران نوروزی ارائه شده و بدون هیچ دغدغه و مشکلی ایام تعطیلات سپری شود و همه با شادکامی و سلامتی سال نو را آغاز کنند.

برای همه شهروندان آبیکی و مسافران این شهرستان سالی خوش و با برکت همراه با سلامتی و موفقیت آرزو داریم.

انتهای پیام/77006/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول