اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بیجار خبر داد

ثبت 184 اثر باستانی و تاریخی بیجار در موزه باستانی کشور

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار از وجود 500 اثر باستانی و تاریخی در بیجار خبر داد و گفت: از این تعداد 184 اثر باستانی و تاریخی در موزه باستانی کشور ثبت شده است.

ثبت 184 اثر باستانی و تاریخی بیجار در موزه باستانی کشور

ابراهیم الیاسوند امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در بیجار، با بیان اینکه شهرستان بیجار با قدمت هفت هزار ساله خود دارای آثار تاریخی و باستانی ارزشمند و فاخری است، بیان کرد: این شهرستان دارای 500 اثر تاریخی است که همه ساله در تمامی ایام بویژه نوروز پذیرای مهمانان نوروزی است.

وی به برخی از نقاط گردشگری و تاریخی بیجار اشاره و خاطرنشان کرد: راسته بازار سنتی، تیمچه حاج شهباز، تیمچه امیر تومان، قلعه تاریخی قمچقای، امامزاده حمزه عرب، امامزاده عقیل، پل تاریخی صلوات‌آباد، مسجد تاریخی و مقبره الله‌یارخان واقع در روستای خسروآباد از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری بیجار است که آماده بازدید مهمانان و گردشگران نوروزی است.

الیاسوند تعطیلات نوروز را بهترین زمان برای معرفی آثار باستانی شهرستان بیجار عنوان کرد و گفت: این آثار و فرهنگ دیار گروس نباید رو به فراموشی رود.

این مسئول از تهیه و چاپ 20 هزار بروشور به منظور راهنمایی مسافران نوروزی خبر داد و افزود: پاکسازی اماکن عمومی و تفریحی ، زیباسازی و گلکاری پارک‌ها و اداره‌های دولتی و دیگر اقدامات برای مهیا کردن شهر بیجار برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در دستور کار تمامی سازمان‌های ذیربط قرار گرفته است.

به گفته دبیر اجرایی ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بیجار دارای یک هتل و دو مسافرخانه،یک خانه معلم(فرهنگیان)  و چهار  مدرسه با ظرفیت پذیرش 450 مسافر در روز آماده اسکان مسافران نوروزی خواهد بود.

این مسئول به برنامه‌های شاخص ستاد تسهیلات نوروزی بیجار اشاره و بیان کرد: برگزاری گشت‌های نظارتی‌، توزیع و پخش بروشور و نقشه بیجار، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی از جمله غرفه‌های فرش و گلیم بیجار در ورودی‌های شهر از جمله این برنامه‌ها است.

الیاسوند به دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی بیجار اشاره کرد و مانور خودروهای امدادی، رونمایی از فعالیت‌های خدماتی ستاد، استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی شهر، استقرار چادر برای اسکان مسافران نوروزی در ورودی‌های زنجان و سنندج، استقرار سفره هفت سین ویژه در یکی از میدان‌های شهر را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

رئس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار گفت: شهرستان بیجار با کمک و همکاری تمامی ارگان‌ها با ستاد تسهیلات نوروزی آماده و پذیرای مهمانان نوروزی است.

انتهای پیام/79015/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول