اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز 93 صورت می‌گیرد

راه‌اندازی تلفن گویای 2928 خدمات سفر استان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از راه‌اندازی تلفن گویای ستاد هماهنگی خدمات سفر این استان به شماره 2928 برای رسیدگی به بحث شکایات و همچنین دریافت اطلاعات گردشگری مورد نیاز مسافران خبر داد.

راه‌اندازی تلفن گویای 2928 خدمات سفر استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصیب امیری بعدازظهر امروز در آیین حرکت نمادین خودروهای واحدهای خدمات‌رسان ستاد هماهنگی خدمات سفر فارس ویژه نوروز 1393 به اقدامات انجام شده در ستاد خدمات هماهنگی سفر فارس اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل به عنوان دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان فارس و معاونت هماهنگی، نظارت و ارزیابی کمیته‌های 11گانه ستاد، با برگزاری جلسات متعدد به ریاست استانداری فارس در ایجاد انسجام و تعامل بین دستگاه‌های متولی کوشیده است و امروز شاهد آغاز رسمی فعالیت‌های اجرایی ستاد با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی این استان در قالب رزمایش طرح نوروز 93 و حرکت نمادین خودروهای ستاد مرکزی فارس هستیم.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان فارس از آمادگی کامل این اداره‌کل در راستای پذیرش میهمانان و مسافران نوروزی خبر داد و افزود: استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی فرهنگی و بقاع متبرکه سطح این استان، چاپ اقلام اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی ستاد شامل نقشه شیراز و استان فارس، کتابچه راهنما، بروشور اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری زیرپوشش این اداره‌کل از جمله اقداماتی بوده که تاکنون صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین ساماندهی تمام نمایشگاه‌های فرهنگی و خدماتی در سطح این استان در ایام نوروز 93، استقرار تاکسی گردشگری در بسیاری از اماکن گردشگری، راه‌اندازی تلفن گویای ستاد هماهنگی خدمات سفر استان فارس به شماره 2928 برای رسیدگی به بحث شکایات و همچنین دریافت اطلاعات گردشگری مورد نیاز مسافران، از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: اجرایی کردن طرح ساماندهی منازل مبله استیجاری با همکاری نهادهای ذی‌ربط، افزایش سرویس‌های بهداشتی و گیشه‌های فروش بلیط در اماکن تاریخی فرهنگی از جمله تخت جمشید، راه‌اندازی اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی در مجموعه تاریخی پاسارگاد و پیش‌بینی پارکینگ در اطراف محوطه پاسارگاد از دیگر امور صورت گرفته توسط این اداره‌کل بوده است.

وی همچنین نظارت مستمر بر فعالیت تأسیسات و مؤسسات گردشگری، برگزاری دوره‌های آموزش تکمیلی ویژه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، دوره‌های آموزش راهنمایان جمعیت هلال‌احمر، برنامه‌های فرهنگی با همکاری سایر ارگان‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب برپایی خیمه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت در اماکن گردشگری را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: همچنین آماده‌سازی، بهسازی و افزایش تعداد مراقبان و نیروهای حفاظت اماکن تاریخی فرهنگی زیرپوشش، برگزاری 22 نمایشگاه عرضه صنایع دستی در سطح شیراز و شهرستان‌های این استان از جمله اقداماتی بوده که این اداره‌کل در راستای پذیرایی مناسب از میهمانان نوروزی انجام داده است.

انتهای پیام/2448/ز/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول