اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه سما خبر داد

وابستگی 89 درصدی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان

رئیس دانشگاه سما با بیان اینکه در دانشگاه آزاد بیش از 89 درصد به شهریه دانشجویان وابسته هستیم، گفت: وابستگی دانشگاه‌های بزرگ دنیا به شهریه، کمتر از 40 درصد است.

وابستگی 89 درصدی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام احمد قلی‌زاده ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس شورای سیاست‌گذاری سازمان سما در مازندران، اظهار داشت: امروز سالگرد درگذشت یادگار امام است و سید احمد خمینی، یادگار امام و محرم راز انقلاب بود.

وی بیان داشت: بی‌تردید سید احمد خمینی نقش بسیار اساسی در مباحث قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و یادش در دل‌های ما باقی است.

رئیس دانشگاه سما با بیان اینکه کسانی که اهل عمل هستند موفق می‌شوند، گفت: اگر نسبت به راهی که در آن قرار داریم ایمان و باور داشته باشیم موفقیت با ما است.

وی با اشاره به اینکه بدون برنامه، فقط وقت، انرژی و  سرمایه هدر می‌رود، افزود: با تنبلی و سستی هیچ اتفاقی نمی‌افتد، فردی موفق است که به‌دنبال کار بدود.

این مسئول با بیان اینکه موفقیت‌ها برای کسانی به وجود می‌آید که در مسیر دوستی قرار دارند، ادامه داد: مازندران سرزمین فرصت‌های طلایی است و مدیران سما هم باید ارتباطات خوب و دوستانه‌ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه سما با اشاره به اینکه ارتقای کیفی دانشگاه یکی از اهداف ما است، تصریح کرد: دانش و فناوری را باید به ثروت تبدیل کنیم.

قلی‌زاده با بیان اینکه در دانشگاه آزاد بیش از 89 درصد به شهریه دانشجوها وابسته هستیم، افزود: وابستگی دانشگاه‌های بزرگ دنیا به شهریه، کمتر از 40 درصد است، آنها فکر و تکنولوژی خود را می‌فروشند و دانشگاه آزاد در این قصه سهمی ندارد.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگی به عنوان کار زیربنایی، خاطر نشان کرد: گسترش واحد مجازی از دیگر اهداف ما است.

این مسئول با اشاره به اینکه سهم دانشگاه از مباحث مجازی کشور به شدت پایین است، تصریح کرد: به همین منظور، مرکز آموزش مجازی را راه‌اندازی کردیم و امیدواریم هوشمندسازی با تعاریف علمی دنیا شکل بگیرد و مهر ماه سال آینده افتتاح چند مدرسه هوشمند را در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه سما کشور با تاکید بر توجه جدی به مقوله پژوهش‌محوری، ادامه داد: پژوهش در کشور انجام می‌شود اما خروجی آن ضعیف و پایین است.

وی با اشاره به اینکه نگاه جدی به مهارت‌محوری داریم، گفت: تشکیل سازمان مهارت از خواسته‌های دولت و وزیر علوم است.

این مسئول با بیان اینکه در کشور تورم مدرک دکترا و کارشناسی ارشد داریم، تصریح کرد: تربیت نیروی آچار به دست، مورد غفلت قرار گرفته و دانشگاه سما می‌تواند در کاهش این دغدغه موثر باشد.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه تاسیس مدارس ورزشی گامی برای کاهش دغدغه‌های این حوزه است، افزود: درباره جذب نخبگان هم بخشنامه‌های دست و پاگیر باید برداشته شود.

رئیس دانشگاه سما کشور با تاکید بر افزایش رفاه دانشجویی و ارتقای حقوق اعضای هیئت علمی، گفت: ارتباط آموزشکده‌ها با صنعت قطع است و متولیان آموزشکده‌ها باید این ارتباط را برقرار کنند.

انتهای پیام/86007/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول