اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتخابات هیأت اداری پارلمان افغانستان بی‌نتیجه پایان یافت

پس از آغاز به کار چهارمین سال از شانزدهمین دور پارلمان افغانستان، نمایندگان خانه ملت افغانستان در نشست امروز برای انتخابات هیأت اداری پارلمان این کشور به نتیجه‌ای نرسیدند.

انتخابات هیأت اداری پارلمان افغانستان بی‌نتیجه پایان یافت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در کابل، قرار بود امروز (یکشنبه) هیئت اداری پارلمان افغانستان پس از رأی‎گیری نمایندگان در داخل این مجلس انتخاب شوند اما بی نتیجه پایان یافت.

پست‎های هیئت اداری پارلمان افغانستان که امروز برای تعیین آن، انتخابات برگزار شد شامل 2 پست معاونت، یک منشی و یک معاون منشی بود.

«میرویس یاسینی»، معاون اول پیشین پارلمان و «عبدالظاهر قدیر» یکی از اعضای این مجلس در پست معاونت اولی پارلمان نامزد شده بودند.

در نشست امروز پارلمان افغانستان، 201 عضو حضور داشتند که هر کاندید می‎توانست با اخذ 101 رأی موافق به کسب پست مورد نظر خود نائل شود.

با این حال، میرویس یاسینی با اخذ 65 رأی و عبدالظاهر قدیر با اخذ 82 رأی نتوانستند اکثریت آرا را بدست آورند تا یکی از این 2 نفر به سمت معاون اولی پارلمان برسد.

در این انتخابات 34 عضو پارلمان رأی سفید و 18 عضو دیگر رأی باطل به این کاندیداها دادند.

در پست معاون دوم پارلمان افغانستان «صالح‎محمد سلجوقی» معاون دوم پیشین این مجلس در دوره پیشین و «نعمت‎الله غفاری» معاون 2 سال پیش این مجلس خود را کاندید کرده بودند.

نعمت‎الله غفاری با اخذ 66 رأی نتوانست این سمت را از آن خود کند، اما صالح‎محمد سلجوقی با اخذ 105 رأی توانست به سمت معاونت دوم پارلمان افغانستان برسد.

در این انتخابات اعضای پارلمان افغانستان 15 رأی سفید و 14 رأی باطل نیز داده بودند.

با این حال در پست منشی پارلمان افغانستان «سیداکرام الدین» منشی سال گذشته این مجلس و «عبدالقادر قلات‎وال» یکی دیگر از اعضای پارلمان افغانستان کاندید شده بودند.

در این انتخابات سیداکرام الدین با اخذ 82 رأی و عبدالقادر قلات‎وال با اخذ 57 رأی نتوانستند سمت منشی پارلمان این کشور را بدست آورند.

در این رأی‎گیری 39 رأی سفید و 22 رأی باطل نیز استفاده شد.

این در حالی است که در سمت معاونت منشی تنها «عرفان‎الله عرفان» یکی از اعضای پارلمان افغانستان کاندید بود که با اتفاق آرأ توانست بدون رأی‎گیری به این سمت برسد.

با این توضیح، امروز 2 پست هیئت اداری پارلمان افغانستان انتخاب شدند، اما برای 2 پست دیگر آن قرار است فردا (دوشنبه) انتخابات در داخل این مجلس برگزار شود.

همچنین قرار است تا فردا روند کاندید شدن در پست‎های معاونت اول و منشی پارلمان افغانستان از اعضای این مجلس ادامه یابد.

هیئت اداری پارلمان افغانستان به جز رئیس، بطور سالیانه از سوی اعضای این مجلس انتخاب می‎شوند.

انتهای پیام/. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول