اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

هجدهمین دفتر پلیس + 10 کردستان در قروه آغاز به کار کرد

هجدهمین دفتر پلیس + 10 کردستان ظهر امروز در شهرستان قروه آغاز به کار کرد.

هجدهمین دفتر پلیس + 10 کردستان در قروه آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، این دفتر دومین شعبه پلیس + 10 در قروه بوده که به منظور تسهیل در خدمت‌رسانی به شهروندان دایر شده است.

رئیس پلیس بازرسی فرماندهی انتظامی منطقه قروه در مراسم آغاز به کار این شعبه گفت: پروژه راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس + 10 با هدف واگذاری بخشی از وظایف پلیس به بخش خصوصی و به منظور جلوگیری از سرگردانی و اتلاف وقت شهروندان برای دریافت خدمات مورد نیازشان توسط مسئولان وقت ناجا در سال 84 کلید خورد.

ایمانعلی عابدزاده خدمات‌ گذرنامه، پروانه کسب و تعیین صلاحیت، گواهینامه‌های رانندگی، خدمات خلافی وسایل نقلیه، پذیرش اعتراض به صورت وضعیت خلافی وسیله نقلیه، ارائه سوء‌پیشینه و تشخیص هویت، خدمات کارت سوخت و نظام وظیفه را از جمله وظایف مراکز پلیس + 10  برشمرد و افزود: این طرح گامی بزرگ در موضوع فناوری اطلاعات است.

وی تصریح کرد: این دفاتر واسطه‌ای میان مردم و پلیس هستند و با هدف کاهش تردد مردم در مراکز پلیس و هدر رفتن زمان آنها ایجاد و راه‌اندازی می‌شوند.

به گفته عابدزاده، یکی از اقدامات مهم و زیر‌بنایی تشکیل و ترویج دولت الکترونیک در سطح کشور بوده است که علاوه بر کاهش ازدحام در مراکز  پلیس، خدمات را از طریق بخش خصوصی به صورتی راحت‌تر به مردم ارائه می‌کند.

وی با اشاره به مزایای راه‌اندازی این دفاتر گفت: تسریع در ارائه خدمات به مردم، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت‌مندی مردم در بهره‌گیری از خدمات ناجا از جمله دستاوردهای راه‌اندازی این مراکز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک پلیس، کاهش مسئولیت‌های اجرایی پلیس و استفاده از فناوری‌هایی که نقش اساسی و غیرقابل انکاری در روند تسریع امور شهروندان دارد، مهم‌ترین روش به منظور تکریم ارباب رجوع در نیروی انتظامی استفاده از فناوری روز و سرعت بخشیدن به خدمات‌دهی است؛ در حال حاضر دفاتر پلیس + 10 با صدور برگه وضعیت خودرو، صدور و تمدید گذرنامه، صدور و تمدید گواهی‌نامه، خدمات مربوط به کارت سوخت، خدمات مربوط به صدور پروانه کسب، ارائه خدمات تشخیص هویت و امور نظام وظیفه را با سرعت بیشتر انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تنها شعبه پلیس + 10 شهرستان قروه با میانگین مراجعه روزانه 120 تا 150 نفر متقاضی دریافت خدمات‌الکترونیک پلیس، امکان پاسخگویی مناسب به شهروندان را نداشت، اظهار کرد: با تلاش مسئولان شهرستان شعبه دوم به منظور تسهیل در خدمات، رعایت حقوق شهروندی و ارتقای رضایت مردم از خدمات پلیس راه‌اندازی شده است.

عابدزاده افزود: بیشترین مراجعات به دفتر پلیس + 10 قروه به منظور دریافت گذرنامه، تعویض گواهینامه رانندگی و خدمات مربوط به صدور پروانه کسب بوده است.

مسئول پلیس الکترونیک و اینترنت فرماندهی انتظامی کردستان نیز در حاشیه افتتاح این دفتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه گفت: این دفتر هجدهمین دفتر پلیس + 10 در کردستان و دومین شعبه در قروه است که راه‌اندازی می‌شود.

مومنی افزود: به منظور تسریع در خدمات‌رسانی به مردم، 6 شعبه دیگر در استان در دست راه‌اندازی است.

انتهای پیام/79009/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول