اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور زنان وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

لزوم توجه به ایجاد مشاغل خانگی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

مشاور وزیر و سرپرست امور زنان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: لزوم توجه به ایجاد مشاغل خانگی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از اولویت‌های این حوزه است.

لزوم توجه به ایجاد مشاغل خانگی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سهیلا جلودارزاده ظهر امروز در همایش توسعه کسب و کار در حوزه بانوان که در کانون زنان کارآفرین برتر در مشهد برگزار شد، اظهار کرد:‌ امروز در بخش صنعت، معدن و تجارت مسئولیت‌های اجتماعی به عنوان مبحثی مهم مطرح است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی در همه دنیا مطرح بوده، افزود: با جستجو در اسناد و منابع دینی و در عصر حاضر درمی‌یابیم که توجه به علوم اجتماعی مطرح بوده است.

مشاور وزیر و سرپرست امور زنان وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تقدیر انسان برای رسیدن به رشد تعالی از طریق کار کردن و سعی و تلاش هر زن در منزل برای ادامه حیات خانواده از طریق کسب و کار حلال بسیار ارزشمند است.

جلودارزاده با اشاره به اینکه علم و دانش باید در تولید مورد استفاده قرار گیرد، افزود: جمهوری اسلامی از آغاز و پایان با کلمه ضعیفه و ضعیف بودن زنان مقابله کرده و باعث رشد بانوان در پی انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که می‌فرمود: زنان باید در مقررات نظام و مملکت شرکت داشته باشند؛ خطاب به زنان سرپرست خانوار گفت که حق و حقوق خود را باید از جامعه بگیرید.

مشاور وزیر و سرپرست امور زنان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید ثروت در نهادهای حمایتی باید به گونه‌ای باشد که خلل عظیم تحت پوشش زنان سرپرست خانوار کمیته امداد بتوانند این تحت پوشش بودن خود را به نحو احسن توانمند کنند تا تبدیل به خانواده‌ای بی‌نیاز شوند.

جلودارزاده ادامه داد: مسئله قوی شدن باید برای همه مطرح باشد و کانون زنان بازرگان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی ادامه داد: باید اشتغال خانگی را با علم و دانش ایجاد نماییم و اشتغالزایی از نوع خانگی باید یک فرهنگ شود. همچنین حلقه‌های واسط بازرگانی و آموزشی می‌تواند به زنان در اشتغال نیز کمک کند.

مشاور وزیر و سرپرست امور زنان وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: باید در راستای قوی شدن زنان و حل مشکلات آنان توسط خود زنان حرکت کرده و این فرهنگ را میان مردان نیز نهادینه کنیم.

جلودارزاده گفت:‌ زنان می‌توانند مردان را تغییر دهند و وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش زنان و رفع مشکلات آنان اقدامات خوبی را در دست اجرا دارد که امیدواریم با فرهنگ‌سازی مشاغل خانگی بتوانیم کمک شایانی به اقتصاد خانواده‌های بی‌سرپرست نماییم.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول