اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 93 صورت می‌گیرد

برگزاری 4 همایش کارآفرینی در سروستان

سرپرست فرمانداری سروستان از برگزاری چهار همایش کارآفرینی در سطح این شهرستان در سال آینده خبر داد.

برگزاری 4 همایش کارآفرینی در سروستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری سروستان، سلیمان کرمی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری نشان از تدبیر ایشان در مقطعی است که سبک زندگی مردم در سطح کشور به سمت فرهنگ غربی و نوعی وابستگی به غرب پیش می‌رود.

وی افزود: ایشان با ابلاغ این سیاست‌ها، نقشه راه را در مسائل اقتصادی برای ما مشخص کرده‌اند بنابراین باید در راستای اجرای این سیاست‌ها و در راستای رفع دغدغه‌های نظام و رهبری در بحث اشتغال و کارآفرینی در سطح این شهرستان گام‌های موثری برداریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان سروستان، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که هم روند رو به رشد اقتصادی در کشور محفوظ بماند و هم اینکه وضع اقتصادی کشور و نظام اقتصادی به گونه‌ای باشد که در مقابل ترفندهای دشمنان کمتر آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه بحث حماسه اقتصادی یک واقعه جهادگونه است که معطوف به یک سال خاص نیست، اشاره کرد: اقتصاد ما باید اقتصادی بومی، مولد و درون‌زا باشد تا با تکیه بر ابتکار نیروی انسانی و علم و دانش خود بتواند علاوه بر جلوگیری از آسیب تحریم‌ها به نتایج مطلوبی نیز دست پیدا کند.

کرمی در ادامه با اشاره به برگزاری چهار همایش کارآفرینی در سطح این شهرستان در سال آینده، افزود: در شرایطی که فشار اقتصادی بر مردم وارد می‌شود، معنای واقعی کارآفرینی فراهم آوردن زمینه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تا با رونق تولید داخلی ساختارهای اقتصادی کشور نیز مستحکم شود. 

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سروستان یادآور شد: مبحث فرهنگ کارآفرینی که امروز مطرح می‌شود، باید در جامعه و در ذهن جوانان دانش‌آموز و دانشجوی ما نفوذ کند و آنان را از تفکر پشت میزنشینی خارج و به سمت کارآفرینی سوق دهد.

وی با بیان این که کارآفرینی از عوامل رشد و شکوفایی یک جامعه محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که در بستر کارآفرینی حرکت می‌کند، پویا و زنده است و به سادگی می‌تواند مشکلات درونی و فشارهای بیرونی را تحمل کند.

کرمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سروستان شرایط ویژه‌ای را در مسیر کارآفرینی و کاریابی نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد و شهری امن برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود، بیان کرد: باید شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان فراهم کنیم و در همین راستا شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن، تهیه راهنمای سرمایه‌گذاری و تشکیل ستاد تسهیل این شهرستان ضروری است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سروستان در پایان با تاکید بر نگاه خوشبینانه به استعدادهای بومی، تصریح کرد: هر چه زودتر کمیته‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان، اشتغال بانوان و کمیته اشتغال روستایی به عنوان زیرمجموعه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در این شهرستان فعال شوند.

انتهای پیام/2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول