اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:

مردم باید برای حفاظت از میراث فرهنگی وارد عمل شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه میراث فرهنگی متعلق به مردم است، گفت: مردم باید برای حفاظت از میراث فرهنگی وارد عمل شوند.

مردم باید برای حفاظت از میراث فرهنگی وارد عمل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مظفر عباس‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میراث فرهنگی متعلق به مردم است، اظهار داشت: ما در این حوزه به عنوان دستگاه هماهنگ‌کننده عمل می‌کنیم و خوشحال می‌شویم که مردم به موضوع میراث فرهنگی حساس شوند و حافظ آن باشند.

وی به قدمت 70 ساله سازمان میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و اذعان داشت: در این مدت ما تنها توانستیم سه درصد از آثار مربوط به میراث فرهنگی کشور را احصا کرده و در اختیار داشته باشیم.

عباس‌زاده ادامه داد: با بودجه‌های اندک سازمان میراث فرهنگی پس از 100 سال هم نمی‌توانیم تمام این سه درصد از میراث فرهنگی که در اختیار داریم را مرمت و نگهداری کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: مردم باید برای حفاظت از میراث فرهنگی ورود پیدا کنند و ما در حال حاضر درحال تدوین نحوه ورود بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه تمام بناهای تاریخی نمی‌توانند در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: بخشی از آثار تاریخی و یا میراث فرهنگی ما جزو میراث باستان‌شناسی هستند و نمی‌توان این بخش را در اختیار مردم قرار داد بنابراین تصویر و شکل ورود مردم در این حوزه‌ها باید متفاوت باشد.

عباس‌زاده اضافه کرد: با ورود بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی راه دست یافتن به حفاظت پایدار در حوزه میراث فرهنگی فراهم می‌شود.

وی به تجمیع سه سازمان سنگین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یک سازمان اشاره کرد و ابراز داشت: نه تنها توان علمی و مالی این سازمان با بار مضاعف بر دوش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم خوانی ندارد بلکه ساختار تشکیلاتی این دستگاه نیز متناسب با آن نیست.

عباس‌زاده یادآور شد: آذربایجان غربی بسیار مستعد در حوزه گردشگری و حوزه گردشگری تاریخ طبیعی است و مردم استان جزو زیرساخت‌های معنوی گردشگری محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/61010/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول