اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران مطرح کرد

کمک 10 میلیاردی پلیس راهور به شهرداری‌ها

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران از واریز 10 میلیارد تومانی به حساب شهرداری‌های مناطق هفت‌گانه خبر داد.

کمک 10 میلیاردی پلیس راهور به شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علیرضا همیانی صبح امروز در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه از واریز 10 میلیارد تومانی به حساب شهرداری‌های مناطق هفت‌گانه خبر داد و گفت: پلیس راهور شرق استان تهران سالیانه 60 درصد از درآمد خود را به حساب شهرداری‌ها واریز می‌کند تا این نهاد بودجه ذکر شده را در راستای اهداف راهنمایی و رانندگی و امور ترافیک هزینه کند.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران اظهار داشت: مبلغ 10 میلیارد ریال سالیانه به صورت میانگین بین شهرداری‌های ورامین، قرچک، پاکدشت، پیشوا، دماوند ، فیروزکوه و پردیس تقسیم می‌شود ولی متاسفانه بیشتر این هزینه‌کرد صرف موارد دیگر می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم شهرداری‌های مناطق مختلف، پلیس راهور را در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان یاری کند تا هرساله شاهد کاهش تلفات جانی و مالی در بحث تصادفات و دیگر موارد باشیم.

همیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح نوروزی گفت: طبق سنوات گذشته پلیس راهور شرق استان تهران با محوریت سه عامل اقدام به تدوین سند چشم‌انداز طرح نوروزی در پایان سال‌جاری کرده که امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در راستای تسهیل در رفت و آمد هموطنان گام برداریم.

این مقام مسئول اظهار داشت: فرهنگ‌سازی رعایت مقررات برای رانندگان وسایل نقلیه با ایجاد کانکس در مناطق مختلف، استقرار ماموران پلیس راهور در نقاط حادثه‌خیز و پر تردد به‌ صورت مفید و منظم برای پیشگیری از حوادث و اجرای مقررات به جهت ایمنی سفر و رفاه حال مردم از جمله برنامه‌های در دستور کار این ارگان قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران افزود: هر ساله این طرح در دو مرحله انجام می‌شود که قبل و بعد از نوروز به مرحله اجرا در می‌آید که با آماده‌باش کلیه پرسنل در سه شیفت برای خدمت‌رسانی به مردم تدوین می‌شود.

وی سپس به آماری از کاهش تصادفات با ایجاد طرح‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با همکاری عوامل راهنمایی و رانندگی توفیقات خوبی در کاهش تصادفات نصیبمان شده که امیدواریم این روند در سال پیش رو ادامه یابد.

همیانی افزود: 73 درصد این تصادفات درون شهری و 27 درصد دیگر برون شهری بوده است که خودرو پراید با 23 درصد، پژو با 21 و پیکان با 10 درصد از بیشترین سهم در عامل تصادفات برخوردار بوده‌اند.

وی به بخش دیگری از آمارهای تصادفات پرداخت و عنوان کرد: 54 درصد تصادفات فوتی اعلام شده از سوی پزشکی قانونی مربوط به خودرو با عابر پیاده بوده و 21 درصد نیز برخورد موتورسیکلت با خودرو، 9 درصد خودرو به خودرو و 16 درصد واژگونی اعلام شده است.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران ادامه داد: بیشترین عوامل تصادفات عدم توجه به جلو در حین رانندگی، توجه نکردن به رعایت حق تقدم، عدم کنترل وسیله نقلیه و تغییر مسیر است.

این مسئول گفت: تمرکز در حین رانندگی و داشتن آرامش در کنار رعایت قوانین مهمترین عامل در کنترل و کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران در پایان تصریح کرد: ساعت 6 بعدازظهر تا 8 شب بیشترین آمار تصادفات اعلام شده است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی و کمک اصحاب رسانه حوادث رانندگی به کمترین حد ممکن برسد.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول