اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

مراسم تشییع پیکر پدر سردار شهید کاوه در بیهود قاین برگزار شد

حاج محمدرضا کاوه پدر سردار شهید محمود کاوه که ظهر دیروز دعوت حق را لبیک گفت، بامداد امروز در روستای بیهود قاین تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر پدر سردار شهید کاوه در بیهود قاین برگزار شد

مسئول کانون فرهنگی شهید کاوه روستای بیهود قاین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: حاج محمدرضا کاوه پدر سرلشکر شهید محمود کاوه بعد از ظهر دیروز در سن 90 سالگی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای بیهود قاین دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

حجت‌الاسلام اللهیار محسنی تصریح کرد: مرحوم کاوه عمر پربرکتش را برای پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سپری کرد.

مسئول کانون فرهنگی شهید کاوه روستای بیهود قاین اظهار داشت: اصالت پدر سردار شهید محمود کاوه از روستای بیهود قاین است که برای زندگی به مشهد مقدس مهاجرت کرد.

حجت‌الاسلام محسنی خاطرنشان کرد: رابطه حاج محمد کاوه با روستای بیهود هیچ وقت قطع نشد و وی همیشه ایامی از سال را به زادگاهش مراجعه کرده و به کشاورزی می‌پرداخت.

وی یادآور شد: سرلشکر شهید محمود کاوه فرمانده رشید سپاه اسلام در مشهد به دنیا آمد و در سال‌های دفاع مقدس، فرماندهی لشکر 155 ویژه شهدا را بر عهده داشت و از شاگردان شهید «محمد بروجردی» به شمار می‌رفت.

مسئول کانون فرهنگی شهید کاوه روستای بیهود قاین ادامه داد: سردار شهید محمود کاوه، پس از سال‌ها جهاد و حماسه‌آفرینی در جبهه‌های غرب کشور، در سال 1365، در منطقه حاج عمران، شربت شهادت نوشید و پیکر پاکش در گلزار شهدای مشهد دفن شد.

حجت‌الاسلام محسنی گفت: پیکر مطهر حاج محمد کاوه  امروز در روستای بیهود از توابع شهرستان قاین در میان خیل روستائیان غسل داده شده و اهالی روستا هم‌اکنون در مسجد روستا مشغول خواندن قرآن و وداع با وی هستند و قرار است از گلزار شهدا تا مقابل پاسگاه انتظامی این روستا بر دوش مریدان این مرحوم تشییع گردد.

وی اذعان داشت: همچنین طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیکر مطهر پدر شهید محمود کاوه امروز ساعت 9 صبح در شهرستان قاین از چهارراه مسجد جامع قاین تا میدان طالقانی در بین اهالی شهرستان قاین تشییع شده و سپس برای تشییع نهائی به مشهد مقدس اعزام می‌شود تا در جوار فرزند والامقامش آرام گیرد.

خبرگزاری فارس خراسان جنوبی نیز درگذشت پدر سردار شهید محمود کاوه را به خانواده آن شهید و مردم شهیدپرور ایران اسلامی به ویژه مردم خراسان جنوبی و خطه قاینات تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/69014/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول