اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده خبر داد

پرداخت 117 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان خدابنده‌ای

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده از پرداخت 117 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان خدابنده‌ای خبر داد.

پرداخت 117 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان خدابنده‌ای

غدیر خلجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فراهم‌سازی شرایط مورد نیاز برای ازدواج جوانان یکی از موضوعات مورد تاکید در دین اسلام است که در قرآن نیز آیات بسیاری در ارتباط با موضوع ازدواج وجود دارد.

وی با اشاره به تاکیدات دینی و اسلامی موجود در راستای انجام ازدواج آسان و به موقع بیان کرد: متاسفانه در برخی از موارد خانواده‌ها سخت‌گیری‌های بسیاری در امر ازدواج انجام می‌دهند.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه اسلام این سخت‌گیری‌ها را خلاف انصاف و مروت و جدای از اخلاق انسانیت و امری غیر شرعی تلقی کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه‌های متولی امر ازدواج اقدامات بسیاری را در کشور انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد نیز به منظور کمک به مددجویان این نهاد در بحث ازدواج آسان اقدام به اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج می‌کند، افزود: اخیراً نیز به 11 نفر از فرزندان مددجوی خدابنده‌ای کمک هزینه خرید جهیزیه پرداخت شد.

خلجی در ادامه با اشاره به پرداخت 117 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان خدابنده بیان کرد: برای اهدای این کمک هزینه‌ها 2 میلیارد و 327 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای مددجویان خدابنده‌ای اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی کمیته امداد امام خمینی به صورت گروهی و چهره به چهره برگزار می‌شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد به علت وضعیت ضعیف اقتصادی خانوادگی از حضور در اجتماع هراس دارند، اضافه کرد: امدادگران در برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش می‌کنند، روحیه اعتماد به نفس را مددجویان تقویت کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی که توسط کمیته امداد برگزار می‌شود، کارگاه‌های گروهی و آموزشی قبل از ازدواج است، اضافه کرد: این کارگاه‌ها در راستای ارتقای سطح آگاهی مددجویان در مقوله ازدواج برگزار می‌شود.

خلجی با اشاره به برخی از موضوعات آموزشی کمیته امداد در کارگاه‌‌های آموزشی قبل از ازدواج افزود: نحوه همسرداری، نحوه رفتار زوجین در زندگی مشترک از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول