اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره خبر داد

جمع‌آوری 11 میلیارد ریال زکات در خرم‌دره

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره از جمع‌آوری 11 میلیارد ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 11 میلیارد ریال زکات در خرم‌دره

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل احمدی امشب در جلسه شورای زکات شهرستان خرم‌دره اظهار کرد: دین اسلام دینی کامل است که برنامه‌ای کامل برای زندگی مادی و معنوی انسان تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام نسبت به درآمدهایی که انسان کسب می‌کند، خمس و زکات واجب شده است، اضافه کرد: عمل به دستورات دینی ثمرات بسیاری برای انسان‌ها در دنیا و آخرت خواهد داشت.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره در ادامه با اشاره به معنای لغوی زکات که در منابع مختلف به معنی طهارت و پاکیزگی به کار رفته است، اذعان داشت: بر اساس روایات دینی پرداخت زکات موجب افزایش مال می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای این طرح حسنه توسط کمیته امداد تصریح کرد: از زمان آغاز به کار کمیته امداد خرم‌دره تاکنون 11 میلیارد و 235 میلیون ریال زکات در خرم‌دره جمع‌آوری شده است.

احمدی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در شهرستان بیان کرد: برگزاری مستمر جلسات شورای زکات، گفت‌وگو و برگزاری جلسه با کشاورزان عمده‌کار به صورت چهره به چهره و نصب بنرهای تبلیغی از جمله اقداماتی است که در بحث زکات در استان انجام شده است.

وی همچنین به هزینه‌کرد زکات نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس موازین دینی زکات در راستای محرومیت‌زدایی و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه‌ای همچون مسجد، پل، غسالخانه، ساخت خانه عالم و ... هزینه‌ می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد را طی هفته احسان ارائه کرد و بیان داشت: مراسم این هفته امسال نیز طبق سنوات گذشته با حضور باشکوه مردم خرم‌دره برگزار شد.

این مسئول با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری امسال طی روزهای چهاردهٰ پانزده و شانزدهم اسفند ماه برگزار شد، اضافه کرد: این جشن در مدارس،ٰ معابر، مساجد و همچنین مصلی‌های برگزاری نماز جمعه با برپایی 55 پایگاه دایر شد.

احمدی در ادامه میزان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده در این جشن را 648 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: همچنین میزان کمک‌های غیرنقدی جمع‌‌آوری شده نیز 428 میلیون و 909 هزار ریال است.

وی تصریح کرد: در مجموع طی سال‌جاری یک میلیارد و 77 میلیون ریال کمک جمع‌آوری شده است که در مقایسه با کمک‌های سال قبل 104 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول