اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک ملی گلستان:

متخلفان توزیع گوشت گراز در گلستان دستگیر شدند

رئیس پارک ملی گلستان از دستگیری دو شکارچی متخلف که اقدام به توزیع گوشت گراز در بین رستوران‎های بجنورد و مردم می‎کردند توسط محیط‎‌بانان پارک خبر داد.

متخلفان توزیع گوشت گراز در گلستان دستگیر شدند

جواد سلیاری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: روز گذشته حوالی ساعت 14 همکاران ما در حال گشت‎زنی در پارک ملی گلستان بودند که متوجه خودرویی مشکوک و آلوده به خون شدند که پس از تعقیب و بررسی، متخلفان را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کردند.

وی با بیان اینکه شکارچیان متخلف با ذبح گراز اقدام به توزیع و فروش آن می‎کردند، تصریح کرد: با توجه به گزارشات واصله متوجه شدیم که شکارچیان متخلف گوشت گراز را به منظور فروش جابجا می‎کردند اما اینکه توزیع گوشت‎ها به مردم بوده یا رستوران‎ها هنوز کاملا مشخص نیست.

این مسئول در خصوص برخورد قضایی با متخلفان، بیان داشت: در حال حاضر شکارچیان متخلف بازداشت شده و فردا عازم دادگاه برای طی کردن مراحل قانونی می‎شوند.

رئیس پارک ملی گلستان یادآور شد: برخی از مردم طالب گوشت شکار هستند ولی نمی‎دانند گوشتی که در قالب گوشت شکار به آنها فروخته می‎شود حلال گوشت بوده یا حرام گوشت اما مبادرت به خرید می‎کنند.

سلیاری با تأکید بر اینکه مردم سراغ گوشت شکار نروند، عنوان کرد: حیات وحش به دلیل شکار بی‎رویه با تهدید جدی روبروست و این تخلفات به دلیل گران شدن گوشت در حال رواج و رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه مردم باید به محیط زیست بیشتر اهمیت دهند، گفت: اگر مردم در این زمینه از حیات وحش کشور حفاظت و صیانت نکنند در آینده‎ای نه چندان دور نسل حیات وحش رو به انقراض پیش می‎رود.

رئیس پارک ملی گلستان با بیان اینکه تخلفات مذکور در محدوده پارک قابل کنترل نیست، اذعان داشت: ماشین‎های عبوری زیادی از کنار پارک عبور می‎کنند که تخلفات در این راستا قابل کنترل نیست.

انتهای پیام/83001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول