اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

راه‌اندازی واحد ‌علمی ـ کاربردی اتاق بازرگانی اردبیل در سال آینده

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی ‌اردبیل ‌از ‌پیگیری برای راه‌اندازی واحد دانشگاهی علمی ـ کاربردی اتاق در این استان در سال آینده خبر داد.

راه‌اندازی واحد ‌علمی ـ کاربردی اتاق بازرگانی اردبیل در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: ما امروز در استان اردبیل نیز یک فرآیند کندی را در اجرای مصوبات از سوی برخی از مدیران باقی مانده از دولت نهم و دهم و همچنین سهل‌انکاری برخی از مدیران بانکی شاهد هستیم که امیدواریم در سال آینده نسبت به تغییر این مدیران و همچنین اصلاح دیدگاه آنها اقدامات اساسی انجام شود.

وی تصریح کرد: اجرا نشدن بخشنامه‌های دولت و بانک مرکزی همچنان ما را رنج می‌دهد و بنده از روزی می‌ترسم که آگاهانه جلوی بخشنامه‌هایی که دولت و کارگروه اقتصادی برای تسهیل‌سازی امور تصویب کرده، گرفته شده و مانعی در این زمینه به وجود آید.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما با تشکیل جلسات مستمر گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در نیمه دوم امسال به شکل مرتب و منسجم سعی کردیم تا با همکاری بخش دولتی بسیاری از موانع و گره‌های کور پیش روی سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم که در این زمینه امیدواریم یک حرکت تحولی خوبی را شاهد و ناظر باشیم.

قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران اضافه کرد: انتظار ما این است که دولت یازدهم اختیارات بیشتری را به استانداران بدهد و دست آنها را در پرداخت اعتبارات باز بگذارد تا آنها با سعه‌صدر بیشتر و توانمندی‌هایی که دارند، بتوانند بیشتر در عرصه تقویت فعالیت‌های اقتصادی، رونق تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران وارد شوند.

وی با بیان اینکه به غیر از نهاد ریاست جمهوری و سطح اول وزارتخانه‌ها و استاندارها تنها 25 درصد نیروها جابجا شده‌اند و بقیه نیروها با همان دیدگاه قبلی به کار خود ادامه می‌دهند، بیان کرد: هیچ حرکت مثبتی را از بدنه میانی دولت برای انجام امورات مشاهده نمی‌کنیم که باید این فرآیند به هر شکل ممکن اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی استان یادآور شد:‌ امروز در شرایط حساس و تاریخی قرار داریم که همه باید سعی کنیم تا با تقویت جبهه تولید و تجارت بتوانیم رونق خاصی را به کشور ببخشیم و با کنار گذاشتن مصوبات دولت قبلی که اغلب به عقیم شدن صنعت و تولید انجامیده بهتر و بیشتر در حوزه صنعت و رونق اقتصادی تلاش کنیم و نتایج آن را در زندگی و معیشت مردم بهتر و شایسته مشاهده کنیم.

پیرمؤذن گفت: دولت بیش از شش ماه است که با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف تلاش می‌کند تا مصوبات گذشته را ابطال و قوانین مزاحم را از پیش روی صنعت و تولید بردارد که در استان اردبیل نیز با نگاه اندیشمندانه استاندار اردبیل که خود فردی پرتلاش و صاحب سابقه و صلاحیت است، بتوان بهتر و شایسته عمل کرده و بر تعامل بسیار خوب با بخش خصوصی بیشتر از این کمک کرد.

وی افزود: ما در سال آینده تلاشمان بر این است تا با تأمین امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری تقویت زیرساخت‌ها و بنیان‌های اقتصادی، حضور فعال و مؤثر در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها داشته باشیم و بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای خارجی و شناسایی بازارهای هدف بیشتر تلاش کنیم.

پیرمؤذن از راه‌اندازی کمیسیون‌های تعاونی اتاق، تشکیل تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تولیدی و اقتصادی و پیگیری برای راه‌اندازی واحد دانشگاهی علمی – کاربردی اتاق در سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/62001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول