اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس مطرح کرد

اقتصاد مبتنی بر نوآوری در رأس کار قوای سه‌گانه قرار گیرد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مبتنی بر نوآوری باید در رأس کار قوای سه‌گانه قرار گیرد.

اقتصاد مبتنی بر نوآوری در رأس کار قوای سه‌گانه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید محسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در جلسه شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: دانش‌مداری و علم‌مداری از موضوعات مهم در انجام هرگونه فعالیت محسوب می‌شود و هرگونه فعالیتی که این دو موضوع در آن گنجانده نشود نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر دانش‌مداری، خاطرنشان کرد: هرگونه اقدامی که بدون پشتوانه علمی صورت می‌گیرد مسئولان باید در قبال آن به خدا و مردم پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: هرگونه اقدامی که صورت می‌گیرد باید با بالاترین استحکام علمی همراه باشد و بدون شک در هر حوزه‌ای که کشور آسیب دیده است یکی از دلایل اصلی عدم پشتوانه و استحکام علمی در آن حوزه بوده است.

ابوترابی‌فرد، وجود عزم و اراده را در کنار علم و دانش ضروری دانست و متذکر شد: وجود عزم و اراده راسخ در اجرای امور می‌تواند برطرف‌کننده نیازهای اساسی کشور باشد.

وی، دوران فعلی را دوران جنگ اراده‌ها دانست و یادآور شد: اگر اهل عزم نباشیم هیچگونه موفقیتی را کسب نمی‌کنیم و در صورت گره خوردن علم و دانش با عزم و اراده از عهده برطرف کردن مشکلات اساسی کشور برآییم.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: موفقیت مسئولان و مدیران بعد از علم و اراده نیاز به استقامت دارند و بدون داشتن استقامت در راه رسیدن به هدف هیچ مدیر و مسئولی موفق نخواهد بود.

نایب رئیس اول مجلس با تأکید بر استقامت ملت ایران اذعان داشت: وجود علم و دانش همراه با عزم اراده در حیات فردی باید در حیات  اجتماعی نیز تجلی پیدا کند که وجود این چند عنصر می‌تواند پدید آورنده گوهر استقامت نیز باشد.

وی تصریح کرد: اگر حضور جمعی نباشد جامعه موفقیتی کسب نمی‌کند و نظام سیاسی نیز شکل نمی‌گیرد، در جنگ تحمیلی نیز اگر حضور جمعی استان بوشهر همراه با سایر استان‌های کشور نبود موفقیتی حاصل نمی‌شد.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: آنچه کشور را به واحدی مستقل تبدیل می‌کند وجود رهبری صالح است و وجود رهبری بزرگ در عمود این خیمه زمینه ایجاد همبستگی ملی در کشور شده است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: قوای سه‌گانه باید تصمیمات مبتنی بر علم و اقتصاد مبتنی بر نوآوری علمی را سرلوحه کار خود قرار دهند، دوران امروزی دوران فروش مواد خام نیست و باید فاصله گرفتن از کسب در آمد نفتی به مقاوم شدن اقتصاد کمک کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اقتصاد امروز باید مبنی بر کارایی باشد و روی آوردن به اقتصاد مبتنی بر علم از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وی با با بیان اینکه منطقه ویژه عسلویه نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، بیان داشت: رتبه اول منطقه ویژه عسلویه در بین 25 گمرک کشور همراه با تولید 180 هزار تن خرما در استان بوشهر موجب شده تا این استان موقعیتی ویژه‌ای را در کشور کسب کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شمال و جنوب کشور منابع خدادادی دریایی وجود دارد ولی به دلیل تاکید بر در آمد نفتی نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های کشور به خوبی استفاده کنیم.

ابوترابی‌فرد عنوان داشت: خداوند با اعطای تمام مؤلفه‌های یک اقتصاد بزرگ کشور ایران را در موقعیتی خاص قرار داده که باید از ظرفیت‌های آن نهایت استفاده را برد.

وی در پایان عنوان کرد: با وجود ظرفیت‌های بالقوه در استان بوشهر این استان می‌تواند در اقتصاد کشور پیشرو و نویدبخش باشد.

انتهای پیام/66006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول