اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

راهیان نور در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری برای انجام راهیان نور هستند و باید این مهم در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

راهیان نور در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شهرداران استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن سال نو و ایام تعطیلات نوروز راهیان نور استان قزوین نیز مانند دیگر استان‌های کشور فعالیت خود برای اعزام علاقه‌مندان به مناطق جنگی را آغاز کرده است.

وی اذعان داشت: یکی از ارگان‌هایی که در اعزام راهیان نور می‌تواند تأثیرگذار بوده و در تأمین هزینه‌ها مشارکت داشته باشد، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهاست.

معاون امور عمرانی استاندرای قزوین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از راهیان نور به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی یاد کرده‌اند، اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری برای انجام این کار فرهنگی بوده و بحث راهیان نور نیز باید در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

حببیی ادامه داد: خروجی راهیان نور انتقال ارزش‌ها، ترویج روحیه انقلابی و شهادت است که باید با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی به خوبی محقق شود.

وی عنوان کرد: راهیان نور متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب و از منویات رهبر معظم انقلاب است بنابر این همه ما باید در تحقق این مهم تلاش کنیم.

معاون امور عمرانی استاندرای قزوین با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مولفه‌های مختلفی دارد که توجه به تولیدات داخلی یکی از این مولفه‌ها به شمار می‌رود.

حبیبی گفت: اتفاقات اخیر نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند به بیگانگان اعتماد کند و باید به تولید داخلی متکی باشد.

وی بیان کرد: استفاده از نیروی کار داخلی، اتکا بر اقتصاد دانایی محور، توجه به تولید و مصرف کالاهای داخلی و اساسی، اصلاح الگوی مصرف و حرکت به سمت مصرف بهینه از دیگر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

اقتصاد مقاومتی باید در بطن برنامه‌های شهرداری‌ها لحاظ شود

معاون امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه علم، دانش و آگاهی باید بر اقتصاد کشور حاکم باشد، ابراز کرد: باید در مصرف همه چیز به ویژه مصرف انرژی مدیریت داشت و در حال حاضر استان قزوین با کمبود آب شرب روبرو است که اگر این امر به خوبی مدیریت نشود با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شویم.

حبیبی اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری و در رأس آن شهرداری‌ها در اصلاح الگوی مصرف نقش مهمی ایفا می‌کنند بنابر این از شهرداران انتظار می‌رود در این زمینه راهکارهای دقیقی ارائه داده و عملی کنند.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی باید توسط مردم محقق شود، عنوان کرد: دولت باید کمترین دخالت را در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد و موضوع اقتصاد مقاومتی را به بخش خصوصی واگذار کند زیرا این مردم هستند که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش محوری ایفا می‌کنند.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: با کاهش دخالت دولت در اقتصاد بسیاری از امور به بخش خصوصی واگذار شده و در واقع به مردم سپرده می‌شود که این امر موجب استفاده از ظرفیت عظیم مردم برای راه‌اندازی امور می‌شود.

حبیبی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی فقط به دوران جنگ و تحریم اختصاص ندارد بلکه در همه شرایط باید در سایه تفکر اسلامی اقتصاد جدیدی را به دنیا معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان قزوین انتظار می‌رود اقتصاد مقاومتی را در بطن برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری وارد کرده و در اجرای برنامه‌ها به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری باید به‌گونه‌ای باشد که مردم به وضوح اقتصاد مقاومتی را در این برنامه‌ها مشاهده کرده و برای همکاری در این زمینه تشویق شوند.

گفتنی است در پایان این جلسه ضمن تقدیر از خدمات چهار ساله غلامحسین اسلامی صدر مدیرکل سابق، ایرج زاهدپور به عنوان مدیرکل جدید امور شهری و شوراهای استانداری قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/77010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول