اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجمع بسیج قشرهای آبیک مطرح شد

گله‌مندی مردم آبیک از کمبود روحانی

در دومین همایش مجمع بسیج قشرهای شهرستان آبیک مردم این شهرستان از کمبود روحانی گلایه کردند.

گله‌مندی مردم آبیک از کمبود روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، دومین همایش مجمع قشرهای بسیج شهرستان آبیک عصر امروز در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد.

در این همایش، مشکلات، مسائل و موضوعات مختلف شهرستان آبیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود از سوی مسئولان کارگروه‌های تخصصی مجمع بسیج قشرهای مختلف این شهرستان ارائه شد.

در دومین همایش مجمع قشرهای بسیج شهرستان آبیک سه تن از مسئولان کارگروه‌های مختلف قشرهای بسیج این شهرستان گزارش‌هایی از فعالیت‌های خود را بیان کردند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک به عنوان نایب رئیس اول مجمع بسیج قشرهای شهرستان آبیک در این همایش اظهار داشت: فلسفه شکل‌گیری و وجودی مجمع بسیج قشرهای مختلف و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در گام نخست شناخت درست از وضعیت پیرامون شهرستان آبیک است.

حمزه برین افزود: اعضا و کارگروه‌های مجمع بسیج قشرهای مختلف شهرستان آبیک باید به اهداف این مجمع، نگاه ریزبینانه و دغدغه‌مند داشته و حتی فراتر از ساعات اداری تلاش کنند.

وی اضافه کرد: اعضا و کارگروه‌های مجمع بسیج قشرهای مختلف شهرستان آبیک باید با رصد دقیق، آسیب‌ها، فرصت‌ها و مشکلات شهرستان را احصا کرده تا بتوانند گام‌های بعدی را بردارند.

این مسئول تصریح کرد: شناسایی مسائل شهرستان آبیک کار سختی نیست و اگر از مردم عادی هم سئوال شود پاسخ می‌دهند ولی اصل این است که کارگروه‌ها با بررسی جامع‌تر و عالمانه‌تر مشکلات و مسائل شهرستان آبیک را احصا کنند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: 13 قشر در مجمع بسیج قشرهای مختلف شهرستان آبیک عضویت دارند که هر کدام باید مشکلات هر حوزه خود را شناسایی و احصا کنند تا بتوانند با همفکری با مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف در راستای رفع مشکلات گام بردارند.

برین افزود: شورای قشر باید محله‌محوری را در دستور کار قرار دهند و با شناسایی و احصا مشکلات محله‌ها، برنامه‌های خود را متناسب با نیازهای محله‌ها اجرایی کرده و مشکلات را با رایزنی با مسئولان مربوطه رفع کنند.

امام جمعه موقت شهر آبیک که مسئول کارگروه تخصصی تربیت و اخلاق مجمع قشرهای بسیج شهرستان آبیک است، با اشاره به این فرمایش حضرت زهرا (س) که «تلاوت قرآن کریم، نگاه کردن به چهره پیامبر اکرم (س) و انفاق در راه خدا سه چیز است که در دنیای شما محبوب من است،» اظهار داشت: منظور این بانوی بزرگوار اسلام از تلاوت قرآن کریم در خدمت و محضر قرآن بودن و پیاده کردن دستورات و پیام‌های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی افزود: پیام حضرت زهرا (س) از نگاه کردن به چهره پیامبر اسلام (ص) این است که فرزندان باید قدر پدر و مادر خود را بدانند و کاری نکنند که دلشان بشکند چراکه به دست آوردن دل شکسته، سخت است و در زندگی انسان اثرات سویی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنابراین انسان باید در حق پدر و مادر کوتاهی نکند و وظیفه‌اش را در برابر پدر و مادرش به نحو احسن انجام دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: منظور حضرت فاطمه (س) از انفاق در راه خدا این است که در این برهه از زمان که روزهای پایانی سال است به فکر نیازمندان باشیم و بر این شعار اشتباه که چراغی که به خانه روا است بر مسجد حرام است خط بطلان کشیده و مانند حضرت زهرا (ع) دعاگوی دیگران و سپس دعاگوی خود باشیم.

امام جمعه موقت شهر آبیک با اشاره به تعدد دارالقرآن‌ها و کانون‌های قرآنی در شهرستان آبیک و فعال کردن این دارالقرآن‌ها از سوی مسئولان فرهنگی این شهرستان تصریح کرد: هر قدر انسجام و هماهنگی بین دارالقرآن‌ها و کانون‌های قرآنی بیشتر و بهتر باشد و از یکنواختی و موازی‌کاری دوری کنند خانواده‌ها بیشتر از برنامه‌های قرآنی استقبال کرده و بهره می‌برند.

رمضانی با اشاره به وجود حوزه علمیه خواهران در شهرستان آبیک افزود: با پیگیری‌های مستمر حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک، این حوزه علمیه راه‌اندازی شد گرچه از مکان مناسب هم برخوردار نیست.

وی افزود: زمینی برای حوزه علمیه خواهران در نظر گرفته شده ولی اعتباری برای احداث این حوزه علمیه وجود ندارد که تکلیف ساخت آن مشخص شود.

امام جمعه موقت شهر آبیک خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک موافقت اصولی حوزه علمیه برادران شهرستان آبیک نیز صادر شده ولی به دلیل نبود مکان مناسب هنوز راه‌اندازی نشده است.

رمضانی ادامه داد: با توجه به وجود موسسات عالی متعدد در شهرستان آبیک، ضروری است که حوزه علمیه برادران نیز راه‌اندازی شود چراکه مردم شهرستان آبیک از کمبود روحانی در مساجد گله‌مند هستند و در مدارس، حسینیه‌ها و ادارات نیز با کمبود روحانی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: امید است مسئولان شهرستان آبیک برای راه‌اندازی حوزه علمیه که برکات و آثار بسیار فراوانی در شهرستان آبیک دارد، گام‌های موثری بردارند.

امام جمعه موقت شهر آبیک با اشاره به وجود شجره طیبه حلقه‌های صالحین در مساجد اذعان داشت: سبک زندگی اسلامی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و ایشان به حلقه‌های صالحین توجه ویژه دارند.

رمضانی افزود: حلقه‌های صالحین با محوریت اخلاق و تربیت اسلامی تشکیل شده است بنابراین اگر خانواده‌ها باید به شجره طیبه حلقه‌های صالحین توجه بیشتری داشته باشند چرا که اگر درگیر جلسات این حلقه‌ها شوند، می‌توانند خروجی آن که تاثیر مثبت آن در رفتار و اخلاق در جوانان است، را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: گرچه به فرمایش مقام معظم رهبری تا حلقه‌های صالحین جایگاه خودش را پیدا کند 15 سال زمان می‌برد ولی مسئولان باید در کسب جایگاه این شجره طیبه در جامعه گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

در این همایش بیاناتی از مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی و موضوعات مختلف در این زمینه مانند معماری اسلامی، تفریح سالم، طراحی لباس، پرخاشگری بی‌مورد، قانون‌گریزی مردم، احترام به قانون، انضباط اجتماعی، رواج دروغ، رعایت حقوق افراد، خانه‌های مجردی، تجمل‌گرایی، وجدان کاری، آرایش زنان و مردان، رسانه‌ها و اینترنت برای حضار پخش شد.

در این همایش در بیاناتی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، تریبون‌دارها و نخبگان جامعه باید در ایجاد تمدن نوین اسلامی گام بردارند و فرهنگ کار جمعی تقویت شود، برای حضار شرکت‌کننده در همایش پخش شد.

در این همایش علاوه بر قشرهای مختلف بسیج شهرستان آبیک احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک و عبدالله ملک‌پور و سید مرسل موسوی از اعضای شورای اسلامی شهر آبیک نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/77006/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول