اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت مطرح کرد

افزایش 11 درصدی بودجه وزارت بهداشت‌/جزئیات تغییر وضعیت ماماها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه سال آینده این وزارتخانه نسبت به سال‌جاری 11 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش 11 درصدی بودجه وزارت بهداشت‌/جزئیات تغییر وضعیت ماماها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن هاشمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات موجود در بخش درمان کشور اظهار داشت: مشکلاتی از این نوع از دغدغه‌های اغلب کشورهای پیشرو در حوزه بهداشت و درمان هم محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد مشکلات بخش درمان کشور به ویژه مطب‌ها گفت: حل این مشکلات راهکارهایی دارد که مسئولان در صدد پیاده کردن آنها هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز امیدواری برای حل مشکلات بخش درمان کشور اضافه کرد: تلاش مسئولان برای کاهش این مشکلات یکی از راه‌های کم کردن نارضایتی‌ها است چراکه مردم مواقعی ناراحت می‌شوند که اقدامی برای کاهش مشکلات انجام نشود.

این مسئول در پاسخ به سئوال دیگری در مورد رواج زیرمیزی در این حوزه با اذعان وجود این تخلف گفت: تخلف در بین همه صنوف روی می‌دهد از طرفی آمار کسانی که دغدغه خدمت را در این صنف دارند آنقدر زیاد است که متخلفان با آنها قابل مقایسه هم نیستند.

هاشمی متناسب کردن عرضه و تقاضا را یکی از راهکارهای کاهش تخلفاتی مانند زیرمیزی اعلام کرد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد سوق مبالغ ناشی از هدفمندی یارانه به بخش سلامت گفت: به شخصه معتقد هستم از اول هم نباید مبالغ نقدی به صورت نقدی در اختیار مردم قرار می‌گرفت چراکه این اقدام برای هر دولتی که باشد مشکل به وجود می‌آورد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه دولت برای کمک به مردم در راستای کاهش مشکلات ابراز داشت: این حمایت‌ها از بخش سلامت هم برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول با اشاره به تصویب بودجه سال 93 در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه سال آینده بهتر از سال‌جاری بسته شده است.

هاشمی با ابراز امیدواری برای تخصیص بودجه به مانند تصویب بر روی کاغذ ادامه داد: برخی ردیف‌های بودجه‌ای بخش سلامت افزایش 40 درصدی هم یافته است.

وی مهم‌ترین اولویت بخش سلامت دولت یازدهم را برای سال آینده پیشگیری و توجه به بهداشت عنوان کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سئوالی در مورد تغییر وضعیت ماماها گفت: حرف ما این بود که ماماهایی که فعلا بیکار هستند و علاقه‌مند ارائه خدمات تخصصی پرستاری هستند، مشغول به کار شوند.

این مسئول با بیان اینکه هدف به کارگیری نیروهای بیکار جامعه مامایی بوده است، بیان کرد: هر چند برخی‌ها از این حرف خوششان نیامده ولی ما قصد بدی نداشتیم و گرنه ماما‌ها مجوز نظام پزشکی و مطب دارند.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول