اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور هنری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد مشهد عنوان کرد

برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر منطقه­‌ای دانشگاه آزاد باکیفیت نامطلوب

مشاور هنری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌­ای دانشگاه آزاد اسلامی که در بیرجند برگزار شد از کیفیت نامطلوبی برخوردار بود.

برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر منطقه­‌ای دانشگاه آزاد باکیفیت نامطلوب

رضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌­ای دانشجویی دانشگاه آزاد در کاشمر برگزار شد اما به علت وجود امکانات مناسب و حضور هنرمندان باتجربه دوره دوم تا ششم جشنواره در مشهد برپا شد.

این کارگردان و مدرس تئاتر با اشاره به این‌که امسال بیرجند خواستار میزبانی این جشنواره برای هفتمین دوره اجرا شد، تصریح کرد: بیرجند از نظر کیفیت برگزاری، آثار راه یافته، انتخاب داوران و سطح کیفی نتوانست ابتدایی‌­ترین ملزومات این جشنواره را اجرایی کند.

احمدی با بیان این‌که در هیئت داوری تئاتر باید حداقل از یک کارگردان، نویسنده، بازیگر یا استاد دانشگاه استفاده شود، افزود: در هیئت داوران جشنواره امسال به هیچ‌کدام از این موارد توجه نشده است و هیئت بازبینی از داوران بهتری برخوردار بود.

*مشهد قطب تئاتر کشور است

مشاور هنری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، این کلانشهر را پس از تهران قطب تئاتر کشور دانست و افزود: با 6 اثر در هفتمین جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه آزاد شرکت و جوایز بسیاری را نیز کسب کردیم.

احمدی با بیان این‌که ظرفیت­‌های تئاتر مشهد با شهرستان‌ها قابل قیاس نیست و فراتر از آن است، ادامه داد: تئاتر ارائه ‌دهنده فرهنگ و هنر هر منطقه­‌ بوده؛ از این رو مسئولان باید به صورت کاملاً جدی به برگزاری جشنواره‌های این رشته توجه کنند.

*جوایز کسب شده هنرمندان تئاتر مشهدی در این جشنواره

در بخش بازیگری مرد: تقدیر از حسین طاهری، امیراحسان امیرپور، محسن محمدی و تارخ اردشیری

کسب رتبه سوم مشترک بازیگری مرد توسط عادل توکلی برای ایفای نقش در نمایش «ماه در مرداب»

در بخش بازیگری زن: تقدیر از شهرزاد هلالیان برای بازی در نمایش «تنها راه ممکن» و سارا امیدوار برای بازی در نمایش «اینگرید برگمن با بوی قورمه‌سبزی»

کسب رتبه دوم توسط مهشید شیبانی برای بازی در نمایش «تنها راه ممکن» و کسب رتبه سوم به صورت مشترک توسط سمیه قائمی بازیگر نمایش «ماه در مرداب» و نرگس آمنده بازیگر نمایش «اینگرید برگمن با بوی قورمه‌سبزی»

در بخش کارگردانی: کسب رتبه سوم مشترک توسط مریم صادقی‌راد برای نمایش «اینگرید برگمن با بوی قورمه‌سبزی» و کسب رتبه دوم توسط عادل توکلی برای نمایش «ماه در مرداب»

در بخش موسیقی: کسب رتبه دوم توسط مرتضی روحی برای نمایش «بر پهنه دریا»

در بخش طراحی صحنه: کسب رتبه سوم توسط مبین عطاری برای طراحی صحنه نمایش «بر پهنه دریا»

نمایش «ماه در مرداب» نیز به عنوان دومین اثر برتر جشنواره معرفی شد.

گفتنی است؛ هفتمین جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 9 از 17 تا 22 اسفندماه 92 در بیرجند برگزار شد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول