اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام انجمن حمایت از بیماران کلیوی:

انجمن حمایت از بیماران کلیوی 75 هزار بیمار کلیوی اسمی دارد

قائم مقام انجمن حمایت از بیماران کلیوی به رشد قابل ملاحظه تعداد بیماران کلیوی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این انجمن 75 هزار بیمار اسمی گزارش شده دارد.

انجمن حمایت از بیماران کلیوی 75 هزار بیمار کلیوی اسمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نادر معینی ظهر امروز در آئین افتتاح 151 دستگاه دیالیز در 25 دانشگاه و دانشکده و 51 بیمارستان که به صورت همزمان برگزار شد، اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی با سابقه 30 ساله فعالیت یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های خیریه کشور محسوب می‌شود.

وی انجمن حمایت از بیماران کلیوی را دومین مرجع حمایت از بیماران دانست و اضافه کرد: این انجمن وظیفه‌ای در قبال درمان ندارد.

قائم مقام انجمن حمایت از بیماران کلیوی این انجمن‌ را بازوی کمکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد و گفت: این انجمن‌ها هر کاری از دستشان برآمده برای حمایت از بیماران انجام داده‌اند.

این مسئول با اشاره به بالا بودن عمر دستگاه‌های دیالیز در کشور ابراز امیدواری کرد، چرخه به‌روز رسانی دستگاه دیالیز کشور تسریع شود.

معینی به رشد قابل ملاحظه تعداد بیماران کلیوی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این انجمن 75 هزار بیمار اسمی گزارش شده دارد.

وی با بیان اینکه بیماران پیوند کلیه شده هم بعد از این عمل مشکلاتی خواهند داشت، ادامه داد: نیاز به دارو و مراقبت‌های خاص از جمله این مشکلات است که باید مد نظر قرار گیرد.

قائم مقام انجمن حمایت از بیماران کلیوی مشکلات روحی، روانی، اقتصادی، و حقوقی را از جمله مشکلات پیش روی بیماران کلیوی برشمرد و گفت: پوشش این مشکلات به واقع نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد.

این مسئول با اشاره به وجود 159 شعبه انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سطح کشور ابراز داشت: به دلیل مشکلات موجود این انجمن اقداماتی را برای حمایت‌های درمانی می‌کند.

معینی با اشاره به اینکه مصطفی قاسمی رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی خود یک بیمار دیالیزی است، گفت: چون امروز وقت دیالیز وی بود نتوانست در این مراسم حضور داشته باشد.

انتهای پیام/73004/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول