اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان:

کاندیداهای متخلف به دادگاه معرفی شوند

سخنگوی کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان با اشاره به جعل مدارک تحصیلی برخی کاندیداهای شوراهای ولایتی این کشور تاکید کرد که کاندیداهای متخلف باید به دادگاه معرفی شوند.

کاندیداهای متخلف به دادگاه معرفی شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نادر محسنی» سخنگوی کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان امروز (شنبه) در نشست خبری در کابل گفت: کاندیداهایی که با مدارک جعلی در انتخابات شوراهای ولایتی ثبت نام کرده‎اند، بایستی به دادگاه معرفی شوند.

وی تأکید کرد که این کاندیداها از لحاظ قانونی مرتکب جرم شده‎اند و بایستی مجازات شوند.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تداوم روند حذف کاندیداهای شوراهای ولایتی نیز اظهار داشت که  کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی در نظر دارد تا روز برگزاری انتخابات، کاندیداهایی را که مدارک جعلی دارند از فهرست نهایی شوراهای ولایتی حذف کند.

به گفته وی، حذف کاندیداهای متقلب بر اساس قانون انتخابات افغانستان تا روز برگزاری انتخابات مانعی ندارد، زیرا این قانون زمان نهایی آن را مشخص نکرده است.

این در حالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، پنجشنبه گذشته در آخرین واکنش خود، 87 نفر از کاندیدای شوراهای ولایتی افغانستان را حذف کرد.

بر اساس گفته‎های محسنی، اسناد 55 نفر از این کاندیداها مشکل داشته‌اند و 29 نفر دیگر نیز به سن قانونی برای کاندید شدن نرسیده‌اند.

قرار است انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان همگام با انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 16 فروردین سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول