اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور خبر داد

وجود 147 سد نیمه‌کاره در کشور / صرف 90 درصد منابع آبی در بخش کشاورزی

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور با اشاره به وجود 147 سد نیمه کاره در کشور گفت: 130 طرح نیمه کاره از این تعداد در قابل دو گزینه در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو قرار گرفته است.

وجود 147 سد نیمه‌کاره در کشور / صرف 90 درصد منابع آبی در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد حاج‌رسولی‌ها ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اعتبار سالانه شرکت مدیریت منابع آب ایران 4 هزار میلیارد تومان است، اما سالانه تنها 40 درصد از این میزان تخصیص پیدا می‌کند.

به گفته وی، عدم اختصاص کامل اعتبارات سالانه مانع از اجرا و اتمام پروژه‌های در دست اجرای این شرکت شده است.

وی از صنعت آب کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث کاری در دولت یازدهم نام برد و بیان داشت: مدیریت بهینه بر منابع آب در جلسات مختلف از سوی رئیس‌جمهور تاکید می‌شود و این نشان از اهمیت این مهم از دیدگاه مسئولان کشوری است.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور با اشاره به وجود 147 سد نیمه‌کاره در کشور گفت: 130 طرح نیمه‌کاره از این تعداد در قابل دو گزینه در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو قرار گرفته است.

حاج‌رسولی‌ها در ادامه با بیان اینکه 90 مورد از 609 محدوده مطالعاتی آب‌های زیر زمینی کشور با چالش جدی روبه‌رو است، بیان کرد: بارگذاری بیش از حد روی طرح‌های عمرانی حوزه آب، عدم یکپارچه‌سازی مدیریت منابع آب، کاهش منابع آب زیرزمینی و عدم توجه به ارزش اقتصادی آب از مهم‌ترین چالش‌های این شرکت است.

به گفته وی، وجود این چالش امکان برنامه‌ریزی را از وزارت نیرو گرفته و تا حدود زیادی نیز بر محیط زیست خدشه وارد کرده است که باید در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

به گفته مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور، یکپارچه‌سازی منابع آب کشور سیاست اصلی وزارت نیرو بوده است چراکه معتقدیم باید با نگاهی یکپارچه به این موضوع تمامی سطوح امر را در نظر گرفت.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه ارزش واقعی آب تاکنون محاسبه نشده و بیش از 90 درصد از منابع آبی کشور صرف حوزه کشاورزی می‌شود تصریح کرد: باید با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی مناسب در راستای بکارگیری منابع آبی در سایر بخش‌های صنعت که جایگاه اقتصادی بهتری دارد، استفاده کرد.

وی در پایان بر ساماندهی سدهای چراغ ویس، ژاوه، سیاه زاخ، زیویه گاران، و سنگ سیاه استان کردستان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نیرو نام برد و گفت: این سدها مورد توجه بخش آب کشور است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات شاهین پاکروح، اقبال شاه‌نظری به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان منصوب شد.

انتهای پیام/79001/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول