اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پس از حادثه خونین حمله انتحاری دیروز «کویته» صورت گرفت

ربوده شدن ۱۸ شهروند پاکستانی توسط افراد مسلح ناشناس

مهاجمان مسلح ناشناس امروز ۱۸ نفر از ساکنان مناطق قبایلی ایالت خیبرپختونخواه در شمال غرب پاکستان را ربوده و به محل نامشخصی انتقال دادند.

ربوده شدن ۱۸ شهروند پاکستانی توسط افراد مسلح ناشناس

به گزارش خبرنگار فارس در پیشاور، در این حادثه که بامداد امروز اتفاق افتاد، حدود 60 تا 70 مرد مسلح به دهکده‌ای در «ماشو خیل»، حومه شهر پیشاور حمله کردند و 18 نفر از افراد قبیله نشین را ربودند.

مردم محلی و پلیس گفتند که افراد ربوده شده متعلق به قبیله «شینواری» و «آفریدی» بوده‌اند در حالیکه هنوز انگیزه این آدم ربایی مشخص نشده است.

یکی از افراد ربوده شده که موفق به فرار از چنگال آدم ربایان شده در تماس با پلیس گفته است که قربانیان توسط گروه ممنوعه «لشکر جنگهوی»ربوده شده‌اند، اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این آدم ربایی را بر عهده نگرفته است.

شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه همجوار با مناطق قبایلی در شمال پاکستان است که به ادعای مقام‌های آمریکایی این منطقه دژ مستحکم شبه نظامیان طالبان و القاعده محسوب می‌شود.

این شهر در چند سال گذشته هدف حملات ستیزه‌جویان بوده و از غیرنظامیان گرفته تا افراد پلیس و مجریان قانون، کانون حملات این شبه نظامیان قرار داشته‌اند.

روز گذشته نیز انفجار بمب در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان 10 کشته و بیش از 30 زخمی برجای گذاشت.

اقدامات تروریستی امروز و دیروز در شهرهایی در ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختونخواه پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که دولت اسلام آباد مصمم به پیشبرد گفتوگوهای صلح با گروه غیرقانونی طالبان بوده و اکنون اعضای کمیته صلح طالبان بمنظور فراهم کردن نحوه برگزاری مذاکره‌های مستقیم بین دولت و شبه نظامیان در منطقه قبیله‌ای وزیرستان شمالی بسر برده و با سرکرده‌های طالبان مشغول مذاکره هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول