اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی خبر داد

خدمات‌‌رسانی 30 هزار خادم حرم رضوی به زائران نوروزی

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی از خدمات‌رسانی 30 هزار خادم حرم مطهر رضوی در ایام نوروز به زائران خبر داد.

خدمات‌‌رسانی 30 هزار خادم حرم رضوی به زائران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ممتاز ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های حوزه معاونت اماکن متبرکه و امور زائران که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نوروز 93 با توجه به مراسمی که در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد، سالی خاص برای ما در راستای خدمات‌رسانی به زائران است.

وی افزود: مراسم سال تحویل در جوار بارگاه رضوی با حضور بیش از 2 میلیون نفر زائر و مجاور در اماکن متبرکه و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر برگزار خواهد شد.

ممتاز ادامه داد: برپایی مراسم دعای کمیل پس از سال تحویل، دعای ندبه، مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، سخنرانی رهبر کبیر انقلاب و نماز جمعه در یکم فروردین‌ماه از دیگر مراسم‌هایی هستند که در نوروز 93 در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی وضعیت‌ خاص خدمات‌رسانی به زائران حرم مطهر رضوی را در حلول سال نو و مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: وضعیت ویژه این خدمات از صبح روز 28 اسفندماه 92 آغاز می‌شود و تا 5 فروردین‌ماه 93 ادامه دارد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: وضعیت فوق‌العاده خدمات‌رسانی به زائران در حرم در 2 مقطع؛ 25 تا 27 اسفند‌ماه 92 و 6 تا 12 فروردین‌ماه 93 به تناسب حضور زائران انجام می‌شود.

وی از جمله اقدامات انجام شده در راستای خدمات‌رسانی در ایام نوروز 93 به تشکیل ستاد هماهنگی ویژه ایام نوروز با 16 کمیته زیر مجموعه آن در خصوص انجام هماهنگی‌های لازم بین واحدها، مدیریت برنامه‌ها، بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های نوروزی سال گذشته و برنامه‌ریزی در راستای ارتقای خدمات اشاره کرد.

ممتاز برنامه‌ریزی در خصوص خروج امن و راحت زائران در پایان حلول سال نو و هماهنگی با نیروی انتظامی، شهرداری، مجتمع قضایی ثامن و فرمانداری مشهد و برنامه‌ریزی برای ساماندهی وضعیت تردد در اماکن متبرکه را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه محیط منظم، امن و آرامش‌بخش از اساسی‌ترین مؤلفه‌های زیارت در اماکن متبرکه است، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تشکیل گشت‌های بصیر در این راستا صورت گرفته است.

این مسئول برنامه‌ریزی برای گشت‌های هدایت، طاهر و هادی را نیز از دیگر اقدامات معرفی کرد و افزود: نظافت به‌هنگام و هدایت زائران با توجه به تکریم آنان انجام می‌شود.

ممتاز در خاتمه با اظهار‌ امیدواری نسبت به اینکه در ایام نوروز بتوانیم رضایت ولی‌نعمتان علی‌بن موسی‌الرضا (ع) را کسب کنیم، گفت: بالغ بر 900 هزار نفر ساعت توسط بیش از 30 هزار نفر از پرسنل، خدمه و خدمتگزاران اماکن متبرکه در 250 هزار مترمربع صحن، 60 هزار مترمربع رواق و یک میلیون مترمربع زیربنا به خدمات‌رسانی به نزدیک به 15 میلیون نفر زائر تا 13 فروردین‌ماه 93 خواهند پرداخت.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول