اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

نمایشگاه توانمندی های زنان استان اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان استان از اول تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با هفته زن خبر داد.

نمایشگاه توانمندی های زنان استان اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ماریا موسوی در جلسه ساماندهی و هدفمندی کانون‌های زنان در اردبیل اظهار داشت: از 20 کانون فرهنگی و اجتماعی زنان در استان، در حال حاضر تنها دو کانون فعالیّت دارند.

وی عنوان کرد‌: کانون‌های فرهنگی اجتماعی زنان، برای نخستین بار در سال 1383 در استان، با هدف ایجاد فضایی مناسب و موثّر برای جلب مشارکت نهادمند بانوان، کمک به برنامه‌ریزی و ساماندهی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان و زمینه‌سازی برای تخصصی شدن فعالیت‌های بانوان، به صورت یک تشکل غیرانتفاعی- غیرسیاسی در سطح کشور ایجاد شدند.

موسوی هدف از ایجاد این کانون‌ها را آگاهی فرهنگی و رشد اجتماعی زنان ، ترویج فرهنگ غنی و ارتقای بینش و اشاعه فرهنگ خود باوری در کنار اصلاح نگرش منفی به فعالیت‌های زنان ، زمینه‌سازی برای شناساندن ظرفیت‌ها، تسهیل در امور ازدواج و فراهم کردن زمینه برای معرفی زنان فرهیخته به جامعه ذکر کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده اظهار کرد: با وجود همه این اهداف، متاسّفانه این کانون ها امروز غیرفعال هستند که این امر باید آسیب شناسی شود.

مشاور استاندار اردبیل افزود: کانون‌ها، می‌توانند در صورت فعالیت مناسب و مستمر، به عنوان بازوهای اجرایی و اهرم کمکی دولت عمل کنند و در زمینه کمک به مشکلات زنان بی‌سرپرست ، بدسرپرست و خود سرپرست، اقدامات چشمگیری انجام دهند.

موسوی یادآور شد: از ابتدا نیز بنا بر این بود تا با پشتیبانی های اولیه، کانون‌ها راه‌اندازی شوند و پس از رسیدن به خودکفایی، یاریگر دستگاه‌های اجرایی و جامعه باشند که چنین نشد.

مشاور استاندار بیان کرد: سیاست دولت جدید، پشتیبانی از کانون‌ها و توانمندسازی آنها است و از این رو هیئت مدیره کانون‌ها، باید پس از انتصاب مسئولان نسبت به برنامه‌ریزی برای سال آینده اقدام کنند تا نسبت به جلب پشتیبانی شورای اداری شهرستان‌ها اقدام شود.

موسوی همچنین در زمینه ظرفیت خاموش زنان در زمینه اشتغال اظهار کرد: اتاق فکری با حضور استادان کارآفرینی زنان تشکیل شده تا نسبت به ارائه طرح های عملی در این حوزه اقدام شود.

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان استان از اول تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با هفته زن خبر داد.

موسوی ادامه داد: از 495 تعاونی ثبت شده بانوان نیز به دلیل سیاست‌های غلطی که در گذشته پیگیری شده هم اکنون 166 تعاونی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس سند جامع توسعه زنان و ضرورت حضور بانوان در عرصه‌های مختلف تلاش ما بر این است تا این تعاونی‌ها فعال شده و با نیازسنجی‌هایی که انجام می‌شود گام‌های اساسی و جدی در رونق بخشی به آنها برداشته شود.

موسوی خاطر‌نشان کرد: برای توسعه پایدار جامعه به استفاده از ظرفیت بانوان صاحب مهارت و تخصص فعال کردن این تعاونی‌ها و جلب سرمایه‌های خرد و هدایت این به سمت یک کارآفرینی کارآمد ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست مسئولان کانون‌های فرهنگی و اجتماعی زنان استان نیز، به مشکلات و کمبودها اشاره و از مواضع تنگ نظرانه برخی از مسئولان استان و شهرستان‌ها نسبت به کانون‌ها، در سال‌های گذشته از جمله مانع تراشی در راه فعالیّت کانون‌ها، مانند باز پس گیری اماکن در اختیار کانون‌ها ، عدم اختصاص اعتبارات و... انتقاد کردند.

انتهای پیام/62003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول